در پی قطع پشتیبانی اپل، چینی‌ها به فکر تغییر کاربری آیپد رتینا 2012 افتادند و آن را تبدیل به وسیله‌ای کاربردی کرده‌اند!

با قطع پشتیبانی از آیپد رتینا 2012، این دستگاه تقریباً کاربرد خاصی ندارد و نمی‌توان چندان کار مهمی با آن انجام داد. با این حال، چینی‌ها تصمیم گرفتند به جای گذاشتن آن در گوشه‌ای از اتاق و خاک خوردنش، آن را تبدیل به صفحه نمایشی قابل حمل کنند که می‌تواند برخی از نیازهای‌شان را در شرایط متفاوت رفع کند! با این کار، زباله‌های الکترونیکی کاهش یافته و همچنین دستگاهی که دیگر پشتیبانی نمی‌شود، کاربردی برای دارندگانش پیدا کرده است.

کاربری چینی به نام iconredesign در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) تصویری عجیب از آیپد رتینای 2012 به نمایش گذاشته که آن را در قابی قرمز قرار داده است. در صفحه نمایش این تبلت، شورتکات‌های مختلفی به چشم می‌خورد که حاکی از آن است که این کاربر، با تغییر کاربردی آیپد رتینا 2012 آن را تبدیل به یک صفحه نمایش قابل حمل کرده و بدین ترتیب، از هدر رفتن و تبدیل شدنش به زباله الکترونیکی جلوگیری کرده است.

متاسفانه این دستگاه‌ها در سال 2012 فقط با پورت لایتنینگ اپل عرضه می‌شد که هیچ کاربردی به جز شارژ کردن دستگاه نداشته و نمی‌شد از این پورت استفاده دیگری کرد. خوشبختانه چینی‌ها راهی برای دور زدن این مشکل نیز پیدا کردند. در همین پستی که در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشته شده، کاربر iconredesign روش تبدیل کردن آیپد رتینا 2012 به صفحه نمایش قابل حمل را توضیح داده است. وی برای حل محدودیت پورت لایتنینگ، از یک آداپتور Embedded DisplayPort کمک گرفته که جزئیات آن در پستی در بلاگ Hackaday به چشم می‌خورد.

تغییر کاربری آیپد رتینا 2012

همانطور که در تصویر می‌بینید، به این مدل آیپد کابل‌های مختلفی متصل بوده و این کاربر برای افزایش کارایی، یک کیبورد اکسترنال نیز به آن وصل کرده است! اگر دستگاهی بلااستفاده و قدیمی دارید، انجام این تغییر کاربری می‌تواند بسیار سودمند و مفید باشد. از طرف دیگر، باید ممنون شرکت اپل باشیم که کیفیت سخت‌افزاری محصولاتش به قدری بالاست که در طی سال‌ها، هنوز هم می‌تواند به شکلی، به کار بیاید و نیاز کاربر را رفع کند.

اگر در انجمن ردیت پست‌های مختلف را بررسی کنید، می‌بینید که بسیاری از کاربران از مدل‌های بسیار قدیمی مک‌بوک نیز استفاده می‌کنند. این نشان از کیفیت ساخت بسیار بالای دستگاه‌های اپل دارد که با گذر زمان و حتی قطع بروزرسانی‌های نرم‌افزاری، همچنان کارکردی قابل قبول از خود به نمایش می‌گذارند. در نهایت، اگر آیپدی قدیمی و بلااستفاده دارید، بهتر است آن را تبدیل به یک صفحه نمایش پرتابل کنید تا کارتان راحت شود و از تولید زباله‌های الکترونیکی بیشتر نیز جلوگیری کنید.