گزارش‌های جدید از قصد سامسونگ برای کاهش ۱۳ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند خود خبر می‌دهند. شرکت سامسونگ، برای سال‌ها تولیدکننده پیشرو گوشی‌های هوشمند در جهان بوده است. حالا به دلایل متعددی از جمله مشکل زنجیره تأمین ناشی از ویروس COVID-19 و چشم‌انداز کسل‌کننده اقتصادی در چندین کشور، نتوانسته آن‌قدر که برنامه‌ریزی کرده بود، به فروش برساند. در ادامه علت کاهش فروش گوشی‌های سامسونگ را بررسی کردیم، که یکی از علت‌ها این است که بازار فروش سامسونگ در سراشیبی است.

همانطور که می‌دانید فروش جهانی گوشی‌های هوشمند کاهش یافته است و این موضوع تقریباً همه شرکت‌ها را تحت تأثیر قرار داده است، غول کره جنوبی یعنی سامسونگ نیز از این مسئله مصون نیست. گزارش جدیدی از Taiwan Economic Daily منتشر شده (از طریق ITHome) که ادعا می‌کند این شرکت قصد دارد در سال آینده عرضه گوشی‌های هوشمند خود را کاهش دهد. طبق این گزارش، سامسونگ در نظر دارد فروش گوشی‌های هوشمند خود را در سال 2023 به میزان 13 درصد کاهش دهد که تقریباً به 30 میلیون دستگاه می‌رسد.

این موضوع عمدتاً به دلیل کاهش در بازار گوشی‌های هوشمند است، به همین دلیل این شرکت قادر به فروش گوشی‌های هوشمند خود طبق برنامه‌ریزی که کرده بود نیست و بازار همچنان شاهد تقاضای ضعیف‌تری خواهد بود. در حالی که سامسونگ توانست سهم بازار خود را از نظر عرضه در سه ماهه سوم سال جاری (سه ماهه سوم 2022) در مقایسه با سه ماهه قبل (سه ماهه دوم 2022) افزایش دهد، این شرکت در مقایسه با سال قبل شاهد کاهش کلی حدود هشت درصدی بود.

لوگو سامسونگ در فروشگاه

البته فقط سامسونگ نیست که نسبت به وضعیت بازار فروش نزولی داشته است. برخی از تأمین کنندگان قطعات گوشی‌های هوشمند، از جمله موراتا مستقر در ژاپن و Yageo مستقر در تایوان، Tongxin Electic و Duntai نیز احساسات مشابهی دارند. موراتا، در تولید مؤلفه‌های غیرفعال MLCC (خازن‌های سرامیکی چندلایه)، که ماژول‌ها و قطعات الکترونیکی را برای آیفون‌های اپل، گوشی‌های هوشمند سامسونگ و سایرین ارائه می‌کند، پیشرو است.

موراتا هشدار داده که تقاضای گوشی‌های هوشمند در چین نشانه‌هایی از بهبود را نشان نخواهد داد و همچنان شاهد کاهش درخواست در سال آینده خواهیم بود. Tongxin Electric، تأمین کننده قطعات حسگر تلفن همراه نیز گفته که ممکن است به بیش از دو تا سه چهارم برای از بین بردن نیاز داشته باشد. این شرکت تخمین می‌زند که در سه ماهه دوم سال آینده یا در پایان سه ماهه سوم، کسب‌وکار مرتبط شرکت مجدداً بهبود یابد.

خبر مرتبط: قاب‌ A14 سامسونگ