جدیدترین آیپد شرکت اپل با اندازه‌ای برابر با 13 اینچ تبدیل به نازک‌ترین محصول این غول آمریکایی شده اما در عوض احتمال آسیب‌پذیری آن نیز افزایش می‌یابد. حال در تست پایداری آیپد پرو M4 نسخه 11 اینچی مشخص شده که این نسخه در مقایسه با برادر بزرگ‌ترش مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد!

شرکت اپل در آیپد پرو M4 نسخه 13 اینچی سعی کرد با افزودن ماده‌ای محافظ به ناحیه وسطی آن مقاومتش را بالا ببرد اما موفق نبود و این دستگاه همچنان در زیر تست‌های پایداری و خم کردن کم آورده و می‌شکند. قطر نسخه کوچک‌تر این دستگاه برابر با 5/3 میلی‌متر بوده که در مقایسه با نسخه بزرگ‌تر ضخامت بیشتری دارد و به همین دلیل در برابر تست خم کردن مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد. یوتیوبری به نام JerryRigEverything این تست‌ها را انجام داده و به خوبی نشان می‌دهد کاهش ضخامت جدیدترین نسخه آیپد پرو قطعاً عوارضی نیز به دنبال خواهد داشت و مقاومت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در زمان اجرای تست پایداری آیپد پرو M4 نسخه 11 اینچی، این دستگاه در برابر خم کردن مقاومتی واضح از خود نشان می‌دهد. در ویدئو دیده آسیب به آن دیده می‌شود اما اتفاق چندان جدی چون شکستن رخ نمی‌دهد. با این حال، پس از مدتی افزایش فشار، این دستگاه نیز از ناحیه یکی از میکروفون‌هایش دچار شکستگی کوچکی می‌شود که با ضعف قسمت شارژر در نسخه بزرگ‌تر خود تفاوت دارد. با این حال، پس از کمی فشار بیشتر، دستگاه در آن قسمت نیز به طور کامل شکسته شده و نشان می‌دهد این ضعف در هر دو نسخه آیپد پروهای جدید اپل به طرز واضحی دیده می‌شود.

واضح است که اپل در زمینه مقاومت و پایداری باید تغییراتی در این دستگاه‌های جدیدش اعمال و برخی نواحی را محکم‌تر از پیش بسازد. با این حال، کسانی که قصد ارتقاء دستگاه خود به آیپد پرو M4 را دارند نیازی نیست از این بابت نگران باشند زیرا شکستن دستگاه‌های مذکور از این ناحیه نیاز به فشار بسیار زیادی دارد که یک کاربر ساده به هیچ‌وجه چنین فشاری را متحمل دستگاهش نخواهد کرد. در بدترین حالت، ممکن است دستگاه‌تان کمی آسیب‌پذیر باشد اما احتمال شکستن و از بین رفتن آن پایین است.

اخبار مرتبط: