یک افشاگر نام‌آشنا توییتری اعلام کرد گوشی تاشو وان پلاس اوپن در تاریخ هفتم شهریورماه سال جاری معرفی می‌شود.

طی ماه‌های گذشته، وان پلاس سازنده چینی گوشی‌های هوشمند به‌دلایلی مختلفی از معرفی گوشی تاشو این کمپانی سرباز می‌زد؛ اما روز گذشته پس از مدت‌ها انتظار و گمانه‌زنی‌ها تصمیم گرفتند تاشوی مورد انتظار را رسما معرفی کنند.

به‌نقل از وب‌سایت خبری اسمارت‌پریکس، وان پلاس در کنگره جهانی موبایل (MWC) اعلام کرد نسل جدید تاشوی این شرکت با‌ نام‌های «وان پلاس V فولد» و «وان پلاس V فلیپ» در کشور چین معرفی می‌شوند؛ اما چندی پیش افشاگر معروف توییتری، مکس جامبور، عنوان کرد که این دستگاه تاشو با نام «وان پلاس اوپن» تا اواخر تابستان ۱۴۰۲ وارد بازار می‌شود.

منابع اطلاعاتی دیگر نیز بیان می‌کنند گوشی تاشو وان پلاس اوپن با نام اوپو فایند N3 وارد بازار داخلی می‌شود. اکنون که زمان‌بندی معرفی‌ جهانی هفتم شهریور مشخص شده می‌توان انتظار داشت که وان پلاس اوپن چند روز زودتر وارد بازار چین شود.

طراحی دوربین وان پلاس اوپن

مشخصات نرم‌افزاری وان پلاس اوپن

طبق گزارش‌ها، گوشی تاشو وان پلاس اوپن از صفحه‌نمایش داخلی ۷.۸ اینچی امولد با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ پیکسل و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد؛ همچنین نمایشگر خارجی از جنس امولد فول اچ‌دی پلاس با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی ساخته می‌شود.

در داخل بدنه دستگاه، از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده می‌شود که برای عملکرد یک‌پارچه و پایدار با حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی UFS 4.0 پیکربندی می‌شود. برای تامین انرژی گوشی تاشو وان پلاس اوپن به باتری دو تکه ۴۸۰۵ میلی‌آمپر ساعتی مجهز می‌شود که از شارژ سریع ۶۷ واتی و شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

در بخش سیستم دوربین، وان پلاس اوپن از ماژول سه‌گانه دوربین با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیسکلی، سنسور اولترا واید ۴۸ مگاپیکسلی و سنسور ۶۴ مگاپیکسلی تله‌فوتو همراه می‌شود که با همکاری کمپانی هاسل‌بلاد طراحی شده است. برای دوربین سلفی نیز دو سنسور داخلی و خارجی درنظر گرفته شده که ۲۰ و ۳۲ مگاپیکسلی هستند و برای تماس‌های ویدئویی و عکاسی در روز مناسب به‌نظر می‌رسند.

گوشی تاشو وان پلاس اوپن به‌صورت پیش‌فرض اندروید ۱۳ و رابط کاربری اختصاصی اکسیژن او اس فولد را اجرا می‌کند؛ انتظار می‌رود سه به‌روزرسانی سیستم‌عامل و چهار به‌روزرسانی امنیتی برای این گوشی پرچمدار منتشر شود. هنوز هیچ‌گونه جزئیات درباره قیمت پایه و رنگ‌بندی این گوشی در خبرگزاری‌ها اعلام نشده است.

اخبار مرتبط:‌ مشخصات فنی وان پلاس V فولد فاش شد