طرح اولیه جدید شرکت کانن امکان بهره‌مندی از چند دوربین به‌صورت هم‌زمان برای عکاسی و فیلم‌برداری را فراهم می‌کند، البته هنوز فناوری لازم وجود ندارد.

براساس گزارش وب‌سایت Asobinet، شرکت کانن که در ساخت دوربین عکاسی و فیلم‌برداری شهرت دارد، امروز از طرح اولیه با شماره ثبت JP,2023-160089,A رونمایی کرد که روش جدیدی را برای کنترل و استفاده هم‌زمان از تمامی دوربین‌های گوشی هوشمند فراهم می‌کند. این شرکت اعلام کرد اگرچه استفاده هم‌زمان از تمامی دوربین‌های گوشی در حال‌حاضر امکان‌پذیر است، امکان استفاده هم‌زمان برای ثبت ویدیو و عکس وجود ندارد و برای عکاسی باید فیلم‌برداری متوقف شود. اگرچه با استفاده از طرح جدید کانن امکان فیلم‌برداری و عکاسی همزمان با یک سنسور وجود ندارد، روش کانن اطلاعات بسیار بیشتری را ثبت می‌کند و از همه دوربین‌های گوشی برای این کار بهره می‌برد.

اگرچه احتمال اشتباه هنگام استفاده از ابزار ترجمه گوگل برای درک زبان ژاپنی در تصاویر وجود دارد، براساس تصاویر منتشر شده در روش جدید می‌توان ثبت تصاویر را بدون توقف از یک دوربین به دیگری منتقل کرد. روش انجام این کار به پردازشگر بر‌می‌گردد. در طرح کانن، یک تراشه با نام «reception unit» که برای دریافت سیگنال‌های همه دوربین‌های گوشی تعبیه می‌شود نه‌تنها به تمام ورودی‌ها امکان فعال شدن هم‌زمان را می‌دهد، بلکه می‌توانند هر کدام عکس یا فیلم ثبت کنند. یعنی هنگام فیلم‌برداری با دوربین اصلی، دوربین اولترا واید فیلم‌برداری می‌کند.

این طرح اولیه نیازمند تکنولوژی بالا برای مدیریت اطلاعات در پردازنده قدرتمند و مهار حرارت آن را دارد که اکنون موجود نیست، اما نشان می‌دهد که کانن در برنامه‌های درازمدت خود ورود به بازار گوشی‌های هوشمند را رد نمی‌کند. در صفحه این تکنولوژی هنوز برنامه‌ای برای ساخت آن وجود ندارد و بنابراین احتمالا کانن می‌خواهد با ثبت این نشان تجاری، هنگام استفاده در آینده توسط شرکت‌های دیگر درآمد کسب کند.

اخبار مرتبط: