شرکت هیومن پین هوش مصنوعی Humane AI را با پشتیبانی از فناوری AI، دوربین، میکروفون، پد لمسی و پروژکتور لیزری معرفی کرد که ۶۹۹ دلار قیمت دارد.

تاکنون در کامپیوتر، گوشی، تبلت و ساعت هوشمند امکان دسترسی و بهره‌مندی از هوش مصنوعی وجود داشت، اما امروز شرکت Humane (هیومین) از ابزار جدیدی با نام پین Humane AI رونمایی کرد که بدون نیاز به لوازم دیگر، قابلیت‌های هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این دستگاه به‌آسانی و بااستفاده از آهن‌ربا و قدرت مغناطیسی روی لباس یا هر سطح نازکی قرار می‌گیرد. درون این دستگاه، تراشه ۲.۱ گیگاهرتزی اسنپدراگون که از موتور هوش مصنوعی کوالکام بهره می‌برد قرار گرفته است که باعث شده این دستگاه قابلیت‌های هوش مصنوعی زیادی را پشتیبانی کند.

پین Humane AI به دوربین، میکروفون، اسپیکر و پد لمسی مجهز شده است. کاربران می‌توانند پس از ضربه‌زدن با ۲ انگشت روی پد لمسی، با استفاده از صدا این دستگاه را کنترل کنند. مثلا کاربران می‌توانند از دستگاه بخواهند پیامک و ایمیل را دستگاه برای وی بخواند. برخی دیگر از قابلیت‌های این دستگاه، ترجمه زبان خارج و شناسایی اطلاعات تغذیه‌ای مواد غذایی است. علاوه‌بر آن می‌تواند پیامک مورد نظر را با شبیه‌سازی صدای کاربر تولید و ارسال کند.

Artificial intelligence in the palm of your hand

پین هوش مصنوعی Humane AI از ۵ روز دیگر و در سه رنگ‌بندی مشکی، نقره‌ای و سفید راهی بازار آمریکا می‌شود که ۶۹۹ دلار قیمت دارد. همچنین درون جعبه این دستگاه پد و کیس شارژ، کابل و آداپتور قرار گرفته تا مشکل باتری وجود نداشته باشد. شاید فکر کنید این دستگاه شباهت زیادی به ساعت هوشمند دارد، اما مسئله‌ای که این دستگاه را از یک ساعت هوشمند متمایز می‌کند، عملکرد آن بدون اتصال به گوشی است. این دستگاه نیازی ندارد به گوشی متصل شود و در این حالت تمام قابلیت‌های این دستگاه قابل دسترسی است. البته از نظر هزینه‌ای هم کمی متفاوت است. کاربران پس از خرید دستگاه ۷۰۰ دلاری، باید اشتراک ماهانه ۲۴ دلاری را تهیه کنند تا امکان استفاده از آن را داشته باشند.

البته این اشتراک برای آن است تا از سیم‌کارت مجازی (E-SIM) با اینترنت، پیام و مکالمه نامحدود و شماره تماس اختصاصی بهره‌مند شوید و درصورتی‌که به گوشی متصل باشد، نیازی به پرداخت این مبلغ نیست. یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز پین هیومین، پروژکتور آن است. این دستگاه از یک پروژکتور لیزری بهره می‌برد که با استفاده از دست کاربر به‌عنوان پس‌زمینه، می‌تواند با تکان دادن دست و بستن انگشت، گزینه مورد‌نظر نمایش درآمده را انتخاب کند. همچنین این لیزر امکان نمایش پیام و اطلاعات را دارد.

Humane's Ai Pin

مشخصات فنی پین هوش مصنوعی باتوجه به اندازه کوچک آن اصلا ناامیدکننده نیست. این دستگاه از بلوتوث ۵.۱ و هندزفری پشتیبانی می‌کند. همچنین وای‌فای ۵ با ۲ باند ۲.۴ و ۵ گیگاهرتزی در این دستگاه قابل استفاده است. دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی با رزولوشن ۴۲۰۸×۳۱۲۰ با زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای درون این دستگاه تعبیه شده است. از دیگر مشخصات آن می‌توان به سنسور‌های شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، GPS و سنسور سه‌بعدی با حافظه رم ۴ و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی اشاره کرد.

یکی از بزرگ‌ترین سوالات پیرامون پین Humane AI، حفظ حریم خصوصی کاربران است. این دستگاه از دوربین، میکروفون و انواع سنسورهای مختلف بهره می‌برد که می‌تواند حریم خصوصی افراد را به‌خطر بیندازد، اما شرکت هیومین با قرار دادن یک نوار RGB عملکرد آن را برای مخاطب مشخص می‌کند؛ مثلا هنگام ثبت تصویر چراغ سبز می‌شود و درصورت ضبط صدا از میکروفون، این چراغ به رنگ نارنجی درمی‌آید.

نظر شما چیست؟ آیا این دستگاه که در آن خبری از قابلیت‌های سرگرمی مانند گوشی هوشمند نیست می‌تواند عملکرد موفقی در بازار جهانی داشته باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: