سری جدید دستگاه‌های گوگل پیکسل در هفته گذشته معرفی شد و حالا کاربران متوجه شده‌اند که اضافه کردن ویژگی‌های دوربین پیکسل ۸ پرو به دستگاه‌های عادی ممکن است.

این استراتژی در گذشته هم توسط شرکت‌هایی مثل گوگل و اپل به کار گرفته شده بود و می‌توان آن را راه حلی منطقی دانست. با اضافه کردن ویژگی‌های خاص به دستگاه گران‌تر، شرکت‌ها کاربران را ترغیب می‌کنند تا برای دستگاه خود بیشتر هزینه کنند. حالا مشخص شده که ویژگی‌های دستگاه پرو چندان به این مدل مربوط نیست و کاربران می‌توانند آن‌ها را به دستگاه‌های قدیمی‌تر خودشان هم اضافه کنند.

البته این موضوع توسط گوگل محدود شده و کاربران می‌توانند با ایجاد تغییراتی در نرم‌افزار دستگاه‌شان، آن‌ها را به برنامه دوربین اضافه کنند. ویدیویی که در توییتر منتشر شده نشان می‌دهد که تنظیمات جدید و اختصاصی پیکسل ۸ پرو روی پیکسل ۷ پرو فعال شده‌اند و به درستی کار می‌کنند.

البته ویژگی‌های جدید فقط روی دستگاه‌هایی که مجهز به تراشه تنسور هستند فعال می‌شوند و ممکن است استفاده از آن‌ها روی پیکسل‌های قدیمی‌تر ممکن نباشد. گوگل احتمالا روند ایجاد تغییرات بین مدل‌های پرو و پایه را ادامه می‌دهد اما این موضوع تقریبا دیگر اهمیتی ندارد.

زیرا استفاده از نرم‌افزار‌های جدید به صورت دستی در مدل‌های قدیمی‌تر ممکن است و نیازی نیست که برای فعال‌سازی و استفاده از آن‌ها، آخرین نسل دستگاه‌های این شرکت را تهیه کنید. ویژگی‌های دوربین پیکسل ۸ پرو به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا شما بتوانید با استفاده از آن‌ها، نهایت بهره‌ را از سنسور‌های جدید دستگاه‌های پیکسل ببرید و نتایج آن‌ها را با هوش مصنوعی بهتر کنید.

در این دستگاه از یک سنسور 50 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده شده که تفاوت چندانی با نسل‌های قبلی خود ندارد. اما امسال رزولوشن دوربین‌های اولترا‌واید و تله‌فوتو دستگاه به 48 مگاپیکسل رسیده که می‌تواند نتایج آن‌ها را تا حد چشمگیری بهبود ببخشد. پس از رونمایی سری پیکسل ۸، کاربران زیادی از عدم حضور قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن 8K در این دستگاه تعجب کردند اما باید گفت که دستگاه‌های پیکسل همیشه به توانایی‌های عکس‌برداری اهمیت بیشتری داده‌اند.

مطالب مرتبط: