ظاهرا هواوی درصدد عرضه پنج مدل گوشی جدید با پشتیبانی از تراشه SMIC و فناوری 5G است.

۵ گوشی جدید هواوی گواهی بلوتوث را از Bluetooth SIG دریافت کردند و بر اساس شماره مدل آنها، از فناوری 5G بهره می‌برند. این ۵ دستگاه ADA-AN00، PSD-AN00، ADA-TN00، BLK-AN00 و BLK-TN00 نام دارند. در حقیقت پسوند AN و TN در شماره مدل آنها به پشتیبانی از اینترنت 5G اشاره دارد.

مثلا گوشی‌های میت ۵۰ (CET-AL00)، میت ایکس ۳ (ALT-AL00) و P60 پرو (MNA-AL00) همگی پسوند AL دارند که به فناوری 4G اشاره دارد. نام تجاری این دستگاه‌ها فاش نشده و مشخصاتی از آنها در دست نیست، البته با توجه به گواهی این ۵ گوشی در Bluetooth SIG، می‌توان انتظار داشت که از بلوتوث ۵.۲ پشتیبانی کنند.

علاوه بر آن، گواهی گوشی‌های سری نوا ۱۳، نوا ۱۴، نوا ۱۵ و نوا ۱۶ هم قابل مشاهده است. این سری گوشی‌ها همگی از ۳ مدل پایه، پرو و اولترا تشکیل شده‌اند که با توجه به شماره مدل، آنها هم از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کنند.

گوشی های جدید هواوی

همچنین اخیرا گزارشی از خبرگزاری رویترز منتشر شده که همکاری هواوی و شرکت چینی SMIC برای توسعه تراشه با پشتیبانی از اینترنت نسل ۵ حکایت دارد. این گوشی‌ها ظاهرا با استفاده از پروسه ساخت N+1 شرکت SMIC و ابزار‌های نرم‌افزاری طراحی اتوماسیون الکتریکی (EDA) شرکت هواوی راهی بازار خواهند شد.

بر همین اساس احتمالا نرخ بازده تراشه‌های تولید شده از ۵۰ درصد کمتر است و همچنین تولید اولیه این تراشه بین ۲ تا ۴ میلیون قطعه خواهد بود. هواوی قصد دارد اولین گوشی‌های 5G خود را تا قبل از زمستان روانه بازار کند که احتمالا سری میت ۶۰ خواهد بود.

نظر شما چیست؟ آیا علاقه‌ای به خرید گوشی‌های 5G هواوی دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: