سیستم عامل جدید و پر امکانات اپل، یعنی iOS 18 قرار است در پاییز سال‌جاری منتشر و در خدمت بسیاری از دارندگان آیفون قرار بگیرد. امروز قصد داریم نگاهی به تغییرات اپلیکیشن Messages در این سیستم عامل موردانتظار بیندازیم و شما را با ویژگی‌های جدید آشنا کنیم.

تغییرات اپلیکیشن Messages هم در سیستم عامل‌های جدید اپل یعنی iOS 18، macOS Sequoia و iPadOS 18 شامل اضافه شدن گزینه‌های Tapback جدید، قابلیت زمان‌بندی ارسال پیام، تغییر شکل نوشتار پیام (بولد کردن یا کج کردن پیام‌ها)، افکت‌های جدید، پشتیبانی از RCS و... اشاره کرد که همگی بسیار کاربردی و جذاب به نظر می‌رسند.

Emoji tapbacks and new tapback designs

قسمت Tapbacks سال‌هاست که در آیفون‌ها دست نخورده باقی مانده اما حال با عرضه iOS 18 شرکت اپل قصد دارد بهبودهایی قابل توجه در این قابلیت اعمال کند. به عنوان مثال، می‌توانید هر ایموجی را به عنوان Tapback ارسال کنید. در این زمینه محدودیتی ندارید و هر ایموجی که دلتان بخواهد و مناسب شرایط باشد را می‌توانید بدون محدودیت استفاده کنید. اگر ایموجی‌ها نیز برایتان کافی نیست، پس می‌توانید از انواع استیکرها استفاده کنید!

در بخش Tapbacks از این پس می‌توانید با کشیدن انگشتتان به سمت چپ، به جای دریافت لیستی از ایموجی‌ها و استیکرهای پیش‌فرض، تعدادی از آخرین ایموجی‌ها و استیکرهایی که استفاده کرده‌اید برایتان به نمایش در می‌آید. علاوه بر این، گزینه‌های پیش‌فرض نیز قرار است از لحاظ ظاهری دچار تغییراتی شوند و رنگ‌های دیدنی‌تری به آنان افزوده شود تا با لیست استیکرها و ایموجی‌های جدید همخوانی بیشتری داشته باشند.

Schedule messages for later

برای همه ما پیش آمده که گاهی پیامی را نوشته اما قصد داریم چندین ساعت بعد به دست مخاطبمان برسد. در سیستم عامل iOS 18، این امکان برای شما میسر شده و به راحتی با زمان‌بندی کردن پیام، می‌توانید تاریخ و ساعتی برای ارسال آن درج کنید که دقیقاً سر این تاریخ و ساعت به دست طرف مقابل برسد. دیگر نیازی به سیری هم ندارید که سر ساعت یادتان بیندازد که پیام را بفرستید!

در iOS 18 و iPadOS 18، به لطف تغییرات اپلیکیشن Messages می‌توانید پیام موردنظرتان را نوشته و اگر قصد ارسال فوری آن را ندارید، تاریخ و ساعتی دیگر برایش تنظیم کنید تا در زمان مقرر شده، به گیرنده ارسال شود. برای این کار، دکمه + در سمت چپ صفحه را فشار دهید و گزینه Send Later را انتخاب کنید. به همین سادگی، تاریخ و ساعتی تنظیم می‌کنید و پیام سر وقت به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.\

Text formatting and special effects

اپلیکیشن Messages از زمان عرضه تا به امروز، فقط از نوشتاری ساده و معمولی پشتیبانی می‌کرد و نمی‌توانید برای مثال، متن خود را بولد یا کج کنید. حال با عرضه iOS 18 این مسئله نیز دستخوش تغییر شده به راحتی می‌توانید شکل نوشتار خود را تغییر دهید. از جمله آپشن‌هایی که برای تغییر نوشته خود دارید می‌توان به بولد کردن، کج کردن، خط کشیدن زیر متن یا خط کشیدن روی متن اشاره کرد. به علاوه این‌ها، افکت‌هایی جالب و خلاقانه نیز اضافه شده که می‌توانید متن مورد نظرتان را به کمک آن، جذاب و متفاوت کنید.

اپل چندی پیش اعلام کرده بود که در سال 2024، قطعاً پشتیبانی از RCS را به سیستم عامل خود اضافه خواهد کرد و حال با عرضه iOS 18، این اتفاق در شرف رخ دادن است. سیستم RCS پروتوکلی جدیدتر و بسیار کارآمدتر برای ارسال پیام است که نسبت به سرویس‌های SMS و MMS تغییرات گسترده‌ای دارد. با اضافه کردن RCS، از این پس پیام دادن به کاربران اندرویدی نیز برای دارندگان آیفون بسیار راحت‌تر از پیش خواهد شد. با این آپدیت، وقتی به کسی که گوشی اندرویدی دارد پیام ارسال می‌کنید، افکت‌ها حفظ شده و به طور کلی، تجربه بهتری برایتان به وجود می‌آید.

یکی دیگر از تغییرات اپلیکیشن Messages که بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است، Genmoji یا همان ایموجی‌های بر اساس هوش مصنوعی خواهد بود. البته این محدود به اپلیکیشن مذکور نیست و همه جا می‌توانید از آن استفاده کنید. به کمک این ایموجی‌ها، چت کردن با دوستان و خانواده‌تان جذاب‌تر و متفاوت‌تر از پیش خواهد شد.

Everything else

قابلیت Image Playground نیز ویژگی جدیدی بر پایه هوش مصنوعی است که به کمک آن، می‌توانید تصاویری را به کمک هوش مصنوعی خلق کنید. قرار گرفتن این ویژگی در اپلیکیشن Messages می‌تواند قابلیت‌های مختلفی در دسترس‌تان قرار دهد و کاربردهای متنوعی داشته باشد که عمده آن نیز به خلاقیت خود کاربر باز می‌گردد.

در نهایت، به قابلیت ارسال پیام از طریق ماهواره می‌رسیم. این ویژگی که در سیستم عامل iOS 18 تعبیه شده، به شما اجازه می‌دهد در شرایطی که به وای فای یا اینترنت تلفن همراه دسترسی ندارید، به کمک ماهواره، قادر به ارسال پیام باشید و از این لحاظ به مشکل برنخورید. این قابلیت در شرایط مختلف، خصوصا موقعیت‌های اضطراری می‌تواند بسیار مفید و کاربردی ظاهر شود.

خوشبختانه اپلیکیشن Messages پس از سال‌ها تغییرات واضحی به خود دیده و ویژگی‌ها و ابزارهای متنوعی به آن اضافه شده است که قطعاً تمامی آنان در شرایط مختلف کاربردی خواهند بود. درست است که هسته این اپلیکیشن دست نخورده باقی مانده، اما همین ویژگی‌های متنوع و جدید، می‌تواند تجربه شما از آن را به شدت بهبود ببخشد و ارسال پیام را برایتان به تجربه‌ای شیرین بدل کند.