مایکروسافت اخیراً نسخه بتای ویندوز ۱۰ را با مجموعه‌ای از رفع اشکالات و بهبودها منتشر کرد. این نسخه برای کاربران علاقه‌مند به آزمایش جدیدترین ویژگی‌ها و به‌روزرسانی‌ها قبل از انتشار عمومی آنها دردسترس است.

مایکروسافت در به‌روزرسانی اسفند ۱۴۰۲ برای ویندوز ۱۱، بهبودهای قابل‌توجهی ارائه کرد. همچنین آن‌ها در آخرین نسخه پیش‌نمایش ویندوز ۱۱، File Explorer را ارتقا داده‌اند. اما خبرهای مربوط به ویندوز ۱۰ هم تمام نشده مایکروسافت به‌روزرسانی جدیدی با شماره‌ Build 19045.4593 (KB5039299) را برای کاربران نسخه‌های نمایشی بتا و Release Preview سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ نسخه‌ 22H2 منتشر کرده است. این به‌روزرسانی شامل رفع تعدادی از باگ‌های شناخته‌ شده است. نکته‌ قابل‎‌توجه این است که هردو کانال بتا و Release Preview، به‌روزرسانی‌های یکسانی را برای ویندوز ۱۰ دریافت خواهند کرد.

آخرین به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ (نسخه‌ی 22H2) با شماره‌ Build 19045.4593 (KB5039299) بر رفع باگ‌های شناخته‌شده تمرکز دارد. مایکروسافت اعلام کرده که قابلیت‌های جدید را فقط در کانال بتا برای کاربران نسخه‌های پیش‌نمایش امتحان می‌کند. این‌به‌آن معناست که این به‌روزرسانی شامل ویژگی خاصی نمی‌شود و تنها با هدف بهبود عملکرد و ثبات سیستم‌عامل منتشر شده است. طبق‌گزارش‌ها، مایکروسافت پایداری کلی نوار جستجوی موجود در نوار وظیفه را بهبود بخشیده است. برای مثال، حالا هنگام جستجوی یک‌برنامه‌خاص، نتایج مرتبط‌تری نمایش داده خواهد شد.

کانال ویندوز 10 بتا

مایکروسافت درحال بهبود عملکرد پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات در ویندوز ۱۰ است. یکی از مشکلات حل‌شده دراین‌به‌روزرسانی، مربوط به‌پشتیبان‌گیری از پس‌زمینه دسکتاپ و قفل صفحه بوده است که قبلا به اشتباه دوبار ذخیره می‌شد. اگر کاربر نسخه‌ نمایشی بتای ویندوز ۱۰ هستید و می‌خواهید زودتر از بقیه به‌قابلیت‌های جدید دسترسی داشته باشید، می‌توانید با رفتن به تنظیمات > به‌روزرسانی و امنیت > Windows Update و فعال کردن گزینه‌ «دریافت آخرین به‌روزرسانی‌ها به محض در دسترس قرار گرفتن»، این کار را انجام دهید. مایکروسافت قول داده است که با فعال بودن این گزینه، به‌روزرسانی‌های جدید را به تدریج برای همه کاربران نسخه‌های نمایشی منتشر کند.

خبر خوب این است که نرم افزار پشتیبان‌گیری ویندوز حالا می‌تواند سابقه‌ فعالیت‌های شما (Activity History) و تنظیمات مربوط به دستگاه‌های چاپگر را ذخیره کند. این یعنی با تهیه‌ پشتیبان از تنظیمات سخت‌افزاری، راه‌اندازی یک کامپیوتر جدید بسیار ساده‌تر می‌شود. تاکید مایکروسافت در این به‌روزرسانی بر پشتیبان‌گیری از تنظیمات پرکاربرد است و مواردی که به سخت‌افزار خاص وابسته هستند، ذخیره نمی‌شوند. این‌کارباعث می‌شود انتقال اطلاعات به کامپیوتر جدید و راه‌اندازی آن به آسانی انجام شود. اگرچه این آپدیت بیشتر روی رفع باگ‌ها تمرکز دارد، اما فعال شدن دوباره کانال بتای ویندوز ۱۰ خبر مهمی است. این موضوع می‌تواند نویدبخش دریافت قابلیت‌های جدید در به‌روزرسانی‌های آینده باشد.

کانال بتای ویندوز ۱۰ به کاربران علاقه‌مند امکان می‌دهد تا جدیدترین ویژگی‌ها و به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۰ را قبل از انتشار عمومی آنها برای عموم مردم، تجربه کنند. این برنامه برای کسانی که مشتاق امتحان کردن جدیدترین تکنولوژی‌ها هستند یا به دنبال ارائه بازخورد به مایکروسافت برای کمک به بهبود ویندوز ۱۰ هستند، ایده‌آل است. اگر علاقه‌مند به آزمایش کانال بتای ویندوز ۱۰ هستید، می‌توانید با پیوستن به برنامه Windows Insider در وب‌سایت مایکروسافت این کار را انجام دهید.