درست قبل از معرفی، مشخصات فنی IQOO 12 منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد با یک پرچمدار تمام عیار وارد بازار شود.

شرکت IQOO به صورت رسمی تایید کرد که قرار است مراسم رونمایی از نسل 12 دستگاه‌های خود را در تاریخ 7 نوامبر برگزار کند. این سری قرار است شامل IQOO 12 و IQOO 12 Pro شود که از مشخصات سخت‌افزاری بسیار چشمگیری برخوردار هستند. برای شروع، مشخص شده که دستگاه‌های جدید این شرکت قرار است با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ وارد بازار شوند که قوی‌ترین تراشه در دنیای اندروید به حساب می‌آید.

تصاویری که به صورت رسمی از این شرکت منتشر شده‌اند بخش‌های دیگری از سخت‌افزار دستگاه را هم به ما نشان می‌دهند. این سری از دستگاه‌ها می‌توانند در بالاترین مدل به 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی از نوع UFS 4.0 مجهز شوند. دستگاه‌های سری IQOO 12 قرار است از چیپ Q1 استفاده کنند که به صورت اختصاصی برای بهبود عملکرد گیمینگ این دستگاه‌ها طراحی شده است.

مشخصات IQOO 12 Pro

برای بهبود فراگیری بازی، در این دستگاه از بزرگ‌ترین موتور ویبره در تاریخ IQOO به همراه دو اسپیکر سه بعدی استفاده شده که می‌توانند تجربه کلی کاربر به شکل چشمگیری بهبود ببخشند. برای کاهش دمای پردازنده در حین فشار سنگین، سری IQOO 12 از یک سیستم خنک کننده ۴ منطقه‌ای به همراه یک صفحه بزرگ مسی استفاده می‌کنند که حدود 40 درصد از گذشته بزرگ‌تر است.

نکته عجیب اینجاست که برای IQOO 12 از گواهی IP64 استفاده شده که چندان چشمگیر نیست اما مدل پرو از گواهی IP68 استفاده می‌کند و می‌تواند تا عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه در برابر آب مقاوم باشد. در میان دیگر مشخصات فنی IQOO 12 می‌توان به صفحه نمایش 6.78 اینچی آن اشاره کرد که از نرح بروزرسانی 144 هرتزی بهره می‌برد.

مدل پایه از رزولوشن 1.5K در پنل خود بهره می‌برد و از یک حسگر اثر‌انگشت اپتیکال استفاده می‌کند. اما رزولوشن صفحه برای مدل پرو به 2K افزایش یافته و در آن از حسگر اولترا سونیک استفاده شده است. نظر شما راجع به سری IQOO 12 چیست؟

مطالب مرتبط: نسخه BMW M گوشی iQOO ۱۲ Pro عرضه می‌شود