رندر جدیدی از آیفون SE نسل ۴ منتشر شده که نشان می‌دهد این دستگاه با نمایشگر بزرگ‌تر شباهت زیادی به آیفون ۱۴ دارد، البته به درگاه تایپ سی مجهز شده و فقط یک دوربین اصلی دارد.

شرکت اپل هرساله از سری جدید آیفون رونمایی می‌کند و تابستان گذشته هم سری آیفون ۱۵ با درگاه تایپ سی معرفی و راهی بازار شد. بااین‌حال هر چند سال یک نسخه ارزان قیمت به‌نام آیفون SE معرفی می‌شود و چند ماه دیگر قرار است شاهد معرفی نسل ۴ آیفون SE باشیم. تاکنون گزارش‌های زیادی درباره طراحی و مشخصات این دستگاه منتشر شده است و اکنون گزارش دیگری از رندر آیفون SE نسل ۴ منتشر شده که طراحی آن را به نمایش می‌گذارد.

این رندرها توسط 91Mobiles منتشر شده که نشان می‌دهد طراحی آیفون SE نسل ۴ به آیفون ۱۴ شباهت دارد. در این تصاویر آیفون SE از نظر طراحی تفاوت زیادی با نسل قبل دارد و با ظاهر بسیار مدرن‌تری عرضه خواهد شد. این دستگاه به نمایشگر بزرگ‌تر و درگاه تایپ سی مجهز می‌شود که پیش از این فقط سری آیفون ۱۵ به درگاه تایپ سی مجهز شده بود. البته استفاده از درگاه تایپ سی به‌دلیل قوانین بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا است و به‌همین دلیل اپل مجبور است در تمامی محصولات آینده درگاه لایتنینگ را کنار بگذارد.

رندر جدید آیفون SE

در آیفون SE نسل ۳ از نمایشگر ۴.۷ اینچی LCD با دکمه هوم در لبه پایین نمایشگر استفاده شده بود. نمایشگر جدید با ابعاد ۶.۱ اینچی به‌صورت تمام صفحه است و مستطیل کامل نیست. همچنین یک بریدگی در قسمت بالایی آن وجود دارد که سیستم دوربین TrueDepth برای ارائه قابلیت Face ID در آن قرار می‌گیرد. این اولین باری است که یک آیفون SE به این قابلیت مجهز می‌شود و تغییر بزرگی به‌حساب می‌آید. علاوه‌بر آن حاشیه‌های نمایشگر هم به‌میزان قابل توجهی باریک شده‌ تا از تمام پتانسیل برای نمایشگر استفاده شود.

همان‌طور که اشاره شد، تغییر اصلی دیگر، افزودن درگاه تایپ سی است که جایگزین درگاه لایتنینگ شده و قطعا برای هواداران و علاقمندان خوبی است. بااستفاده از درگاه تایپ سی، اپل می‌تواند سرعت شارژ را بالاتر ببرد و در این زمینه به رقبایی مانند سامسونگ برسد، اما از آنجایی که در آیفون ۱۵ تنها شارژ ۲۰ واتی عرضه شد، بعید است آیفون SE نسل ۴ هم از شارژ سریع‌تری بهره ببرد.

طراحی آیفون SE

بانگاهی به پنل پشتی دستگاه، مشابه نسل قبل یک دوربین قرار گرفته و کنار آن فلش LED قرار دارد. شایعات قبلی حاکی از وجود دکمه اکشن در لبه فریم بود، بااین‌حال در رندر آیفون SE نسل ۴ خبری از آن نیست. از نظر اندازه، انتظار می‌رود این دستگاه مشابه آیفون ۱۴ باشد و در ابعاد ۱۴۷.×۷۱.۵×۷.۷ میلی‌متر راهی بازار شود که با شایعات قبلی هم‌خوانی دارد، زیرا پیش از این هم به طراحی مشابه با آیفون ۱۴ اشاره شده بود.

در ابتدا شایعات نشان می‌دادند آیفون SE نسل ۴ قرار است اسفند ماه ۱۴۰۲ معرفی شود، اما با گذشت زمان شایعاتی مبنی‌بر عرضه در سال ۲۰۲۵ به گوش می‌رسد؛ البته احتمال معرفی غافلگیرکننده در کنار سری آیفون ۱۶ وجود دارد. تغییر بسیار زیاد در طراحی آیفون SE نسل ۴ نشان می‌دهد اپل درتلاش برای احیای بخش مقرون به‌صرفه است و برای همین ارتقا نمایشگر و افزودن قابلیت‌های متعدد Face ID و درگاه تایپ سی می‌تواند خریداران را به سمت این دستگاه بکشاند.

اخبار مرتبط: