گوگل با معرفی مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی جِمینی، قصد دارد جیمیل روی اندروید و iOS را حتی بهتر از قبل کند. این ویژگی‌ها به شما امکان دسترسی به پرسش و پاسخ، پاسخ هوشمند پیشرفته، خلاصه‌سازی و موارد بیشتری را می‌دهند. اساسا، اگر در حال حاضر با حجم زیادی از ایمیل‌ها سروکار دارید و به دنبال راهی بهتر برای مدیریت و پاسخ به آن‌ها هستید، هوش مصنوعی قرار است به شما در این زمینه کمک کند.

گوگل قصد دارد جیمیل را به قدرتمندترین سرویس ایمیل موجود تبدیل کند. این شرکت چندی پیش از قابلیت‌های جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی جِمینی برای جیمیل در اندروید و iOS رونمایی کرد که به کاربران امکان می‌دهد ایمیل‌های خود را به طور کارآمدتر و آسان‌تر مدیریت کنند.

اضافه کردن هوش مصنوعی به جیمیل در موبایل کار آسانی نبوده است، اما گوگل بالاخره بر چالش‌های آن غلبه کرده و به زودی شاهد عرضه این قابلیت‌های جدید خواهیم بود.

به زودی در هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS قادر خواهید بود از قابلیت خلاصه‌سازی ایمیل استفاده کنید. این ویژگی برای ایمیل‌های طولانی بسیار کاربردی خواهد بود. دکمه‌ جدید درست زیر عنوان ایمیل، در بالای صفحه‌تان قرار خواهد گرفت و با زدن آن، خلاصه‌ای از ایمیل به شکل یک صفحه‌ی جِمینی نمایش داده می‌شود. خبر خوب این است که کاربران Workspace Labs می‌توانند از همین هفته به این قابلیت‌ها دسترسی پیدا کنند و در ماه ژوئن، این ویژگی برای سایر کاربران نیز فعال خواهد شد.

در آینده، قابلیت جالب دیگری به نام پرسش و پاسخ جیمیل نیز اضافه خواهد شد. با استفاده از آیکون جِمینی که در گوشه بالا سمت راست صندوق ورودی شما قرار دارد، می‌توانید سوالات مرتبط با ایمیل‌های خود را بپرسید و به سرعت پاسخ‌های مفیدی دریافت کنید. این قابلیت در ماه جولای برای کاربران Workspace Labs در موبایل در دسترس قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این، جیمیل قابلیت جدیدی به نام پاسخ هوشمند contextual را ارائه می‌دهد. این قابلیت با استفاده از هوش مصنوعی جِمینی، متن ایمیل را به طور کامل بررسی کرده و پیشنهادهای دقیق و شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای پاسخگویی ارائه می‌دهد. این پیشنهادها بسیار فراتر از گزینه‌های محدودی است که در حال حاضر در اختیار کاربران قرار دارد. خبر خوب این است که شما برای استفاده از این ویژگی نیازی به انتظار طولانی ندارید، زیرا از ماه جولای بر روی نسخه‌های موبایل و وب در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

کاملا مشخص است که گوگل با ادغام جِمینی و جیمیل، این دو را به ابزاری قدرتمندتر از گذشته تبدیل کرده است. با راه‌اندازی این قابلیت‌های جدید، مدیریت مکالمات و ارتباطات ایمیلی برای بسیاری از کاربران بسیار ساده‌تر و کارآمدتر خواهد شد. انتظار می‌رود این ویژگی‌ها به صرفه‌جویی در زمان و افزایش بهره‌وری کاربران، به خصوص آن دسته از افرادی که به طور مکرر از جیمیل استفاده می‌کنند، منجر شود.