عد از اینکه اپل در کنفرانس WWDC اعلام کرد قرار است از هوش مصنوعی شرکت OpenAI در محصولاتش استفاده کند با تهدید توسط ایلان ماسک مواجه شده است.

شب گذشته درجریان مراسم WWDC 2024 کمپانی اپل اعلام کرد که از هوش مصنوعی OpenAI در سیستم‌ عامل محصولاتش استفاده می‌کند. بعد از پایان این مراسم ایلان ماسک با انتشار پستی در صفحه اختصاصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نسبت به این خبر واکنش نشان داده و اعلام کرد درصورت همکاری این دو شرکت ازاین به‌بعد استفاده از تمام دستگاه‌های اپل را در شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلا که تحت مدیریت اوست ممنوع اعلام می‌کند. 

همکاری اپل با open ai

ایلان ماسک علت مخالفتش با این همکاری را نقض حریم خصوصی کاربران اعلام کرده است. باوجود آن‌که شرکت OpenAI در وب‌سایتش توضیح داده که حریم خصوصی کاربران هنگام استفاده از ChatGPT به‌خطر نمی‌افتد و درخواست‌های کاربران و آدرس IP آن‌ها را ذخیره نمی‌کند اما این توضیحات نتوانسته ماسک را قانع کند و او تا آن جا پیش رفت که گفته است هرکسی که وارد شرکت‌های او می‌شود درصورتی‌که دستگاهش اپل باشد باید آن را تحویل دهد و بعد دستگاه موردنظر در محفظه فارادی قرار داده می‌شود. به‌نظر می‌رسد هدف ایلان ماسک ازاین چک کردن جلوگیری از ارتباط دستگاه‌های برند اپل با سرورهای OpenAI است. 

علاوه بر توضیحات شرکت OpenAI کمپانی اپل نیز اعلام کرده که ترکیب ChatGPT با سیستم‌عامل تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و مک‌بوک‌های ساخت این شرکت، به کاربران در انجام دادن کارهایشان نظیر تولید محتوا و تصاویر کمک می‌کند اما آدرس IP کاربران ذخیره نمی‌شود و حریم خصوصی آن‌ها محفوظ می‌ماند. پس از تهدید اپل توسط ایلان ماسک او ضمن انتقاد از اعتماد این کمپانی به شرکت سازنده چت جی پی تی گفته است کمپانی اپل نمی‌تواند هوش مصنوعی خودش را بسازد و هیچ ایده‌ای برای سرنوشت اطلاعات و داده‌های کاربران بعد از اینکه آن‌ها را دراختیار OpenAI قرار داد ندارد.