دربه‌روزرسانی جدید iOS 18، اپل قابلیتی را به آیفون‌ها اضافه می‌کند که به‌کاربران اجازه می‌دهد پهنای نور چراغ قوه را کنترل کنند.

اپل در به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل iOS 18، قابلیتی را به آیفون‌ها اضافه کرده است که شاید درنگاه اول عجیب به‌نظربرسد. این‌قابلیت به‎‌کاربران اجازه می‌دهد تا میزان پهن شدن نور چراغ قوه را کنترل کنند. چراغ قوه یکی از امکانات کاربردی است که سال‌هاست در گوشی‌های هوشمند اندروید و آیفون وجود دارد. در مواقعی که به‌نور اضافه نیاز دارید، این‌قابلیت به‌دادتان می‌رسد. اما به‌نظرمی‌رسد اپل براین‌باور است که کاربران باید کنترل بیشتری بر میزان پهن یا باریک شدن نور چراغ قوه داشته باشند. به‌همین‌دلیل، این ویژگی جدید را به iOS ۱۸ اضافه کرده است تا به‌دارندگان آیفون‌های سازگار، کنترل بیشتری بر نوردهی چراغ قوه بدهد.

چراغ قوه ios18

در به‌روزرسانی جدید iOS 18، اپل توجه ویژه‌ای به‌قابلیت ساده اما کاربردی «چراغ قوه» نشان داده است. این به‌روزرسانی دو ویژگی جدید را برای این ابزار به ارمغان می‌آورد: جلوگیری از روشن شدنِ سهوی چراغ قوه: دیگر نگران روشن شدن اتفاقی چراغ قوه‌ آیفون در اثر فشار اشتباهی دکمه‌ آن روی صفحه‌ قفل نباشید. iOS 18 به‌شما این‌امکان‌را می‌دهد تا باخیال راحت‌تری گوشی‌تان را در جیبتان حمل کنید.

کنترل میزان پهنای نور چراغ قوه: این ویژگی جذاب به شما اجازه می‌دهد تا اندازه‌ی پخش نور چراغ قوه را بسته به‌نیازتان تنظیم کنید. فرقی نمی‌کند بخواهید نور را روی یک نقطه‌ کوچک متمرکزکنید یا فضایی وسیع‌تر را روشن کنید، بااین‌قابلیت در iOS 18 به‌راحتی می‌توانید اندازه‌ نور را کم یا زیاد کنید.

سایت Android Authority تصاویری ازاین‌قابلیت جدید منتشر کرده است‌ این‌تصاویر به‌خوبی نشان می‌دهند که رابط کاربری (UI) چراغ قوه با کم و زیاد شدن پهنای نور به‌طور قابل‌توجهی تغییر می‌کند. این‌رویکرد اپل بسیار کاربردی است، زیرا به‌کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به‌چک کردن پشت گوشی، از شدت نور ساطع شده از چراغ قوه مطلع شوند.

اخبار مرتبط: