سیستم‌های مانیتورینگ شبکه قطعی اینترنت در سراسر کشور را از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۲۴ اسفند ماه تایید می‌کنند. این قطعی حدود ۱۰ دقیقه در بعضی نقاط کشور به طول انجامید. اما نظرات کاربران در فضای مجازی نشان می‌دهد که بسیاری از آن‌ها مدت زمان بیشتری دسترسی به اینترنت نداشتند.

طبق گزارش برخی خبرگزاری‌های داخلی این قطعی سراسری در پی حملات سایبری اتفاق افتاده بود که تقریبا پس از ۲۰ دقیقه برطرف شد. بر اساس پیگیری‌ها متوجه شدیم تعدادی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت فقط سایت‌های داخلی را باز می‌کردند و تعدادی دیگر حتی دسترسی به این سایت‌ها را نداشتند.

همچنین تست‌های ما نشان می‌دهد هنوز این مشکل برای برخی از مشترکان رفع نشده و بسیاری از شهرها با اختلال و کاهش سرعت مواجه هستند.

اما وزیر ارتباطات، عیسی زارع پور، دقایقی پیش قطعی اینترنت امروز را تکذیب کرد و اعلام کرد تنها اختلال کوچکی داشتیم که پس از دقایقی برطرف شد. او همچنین حمله سایبری به عنوان علت قطعی اینترنت در سراسر کشور را نیز رد کرد.

قطعی اینترنت برای چندمین بار است که طی ماه‌های گذشته رخ می‌دهد. دلیل برخی از قطعی‌ها حملات سایبری و آتش‌سوزی در شرکت ارتباطات زیرساخت گزارش شد.

تجربه شما از قطعی سراسری چیست؟ اگر شما هم با قطعی یا اخلال در اینترنت مواجه شدید یا زمان بیشتری به اینترنت دسترسی نداشتید برای ما از مشکلات خود برای اتصال به اینترنت بنویسید.

اخبار مرتبط: همکاری مشترک ایران و چین برای اینترنت 5G