Galaxy Buds سامسونگ در آخرین به‌روزرسانی، با هوش مصنوعی قوی‌تری تجهیز شده و امکانات و قابلیت‌های مهمی را به عنوان یک هدفون پیشرفته دراختیار کاربران قرار داده‌‌اند.

اکنون که گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با کمک هوش مصنوعی ارتقاء پیدا کردند هدفون‌های این کمپانی هم با کمک AI، جهان شنیداری کاربران را دگرگون کرده‌اند. هوش مصنوعی توانسته در چندین بخش باعث بهبود کارایی هدفون‌های Galaxy Buds سامسونگ شود.

چه چیزی می‌تواند به یک فرد خارجی زمانی که با کلمات و جمله‌های نامفهوم احاطه می‌شود، کمک کند تا صداهای محیط را درک کند و بتواند با دیگران ارتباط موثری برقرار کند؟ کمپانی سامسونگ با درنظر گرفتن و درک این شرایط، هدفون‌های جدید را به‌گونه‌ای طراحی کرده که کاربر زمانی‌که در چنین موقعیتی قرار می‌گیرد و از درک مفاهیم عاجز است با کمک مترجم این گلکسی بادزها متوجه کلمات و جملات شده و بتواند با دیگران ارتباط کلامی برقرار کند.

پیش‌تر کمپانی سامسونگ این ویژگی را در گوشی‌ گلکسی S24 فراهم کرده بود و کاربر با کمک Galaxy AI می‌توانست تا حد زیادی استرس و فشار روانی ناشی از قرار گرفتن در یک محیطی که گفت‌و‌گوها به زبان بیگانه انجام می‌شود را کاهش دهد. اکنون نیز با مجهز شدن Galaxy Buds سامسونگ به ویژگی ترجمه هم‌زمان، کاربر می‌تواند با خاطری آسوده به سفرهای خارجی برود.

samsung buds

هوش مصنوعی به‌کار‌رفته در گلکسی‌های سامسونگ که وظیفه ترجمه را به‌عهده دارد «Interpreter» نام دارد و می‌تواند با تفکیک صدای اصلی از صدای ترجمه شده، نیاز به جا‌به‌جا شدن برای بهتر شنیدن صدای ترجمه را برطرف کند، چون صدای ترجمه از کانال هدفون کاربر پخش می‌شود. همچنین صدای کاربر نیز از گوشی سامسونگ برای فرد مقابل پخش می‌شود و به‌این ترتیب امکان مکالمه را بین طرفین فراهم می‌کند. ویژگی دیگر این مترجم این است که کاربر می‌تواند با زدن ضربه روی Buds جملات و کلمات را جا‌به‌جا و ویرایش کند.

همچنین AI توانسته است امکان ایجاد یک محیط هماهنگ و فراگیر را برای کاربران به ارمغان بیاورد. «Auracast» ویژگی است که سال گذشته فناوری آن به تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ اضافه شد و «Galaxy Buds2 pro» با اتصال به آن می‌تواند صدای درحال پخش از یک منبع صدا را دریافت کرده و از کانال چندین سیستم دیگر پخش کند. با این امکان محیطی با صدای فراگیر که آن مکان را به یک ایستگاه رادیویی تبدیل می‌کند ایجاد می‌شود.

buds

کاربری را در مرکز یک توپ تصور کنید که صدا از تمام شعاع اطراف برایش پخش می‌شود و به هر طرف که سرش را می‌چرخاند صدا هماهنگ با همان مسیر به سمت گوش‌هایش هدایت می‌شود. این همان «Audio 360» است که Galaxy Buds سامسونگ از آن پشتیبانی می‌کند و یک محیط دایره‌وار از صدا می‌سازد. این به‌ویژه زمانی ‌که کاربر نیاز به شنیدن موسیقی با صدای بلند دارد، هم در تلویزیون‌های سامسونگ و هم تبلت و گوشی‌ها، به کار می‌آید.

از طرف دیگر وقتی که کاربری در حال تماشای تلویزیون بوده و صدا را از طریق Galaxy Buds سامسونگ دریافت می‌کند، اگر در آن لحظه تماسی روی گوشی‌اش دریافت کند که بخواهد همچنان نگاهش را به تلویزیون نگه دارد و تماس را هم پاسخ دهد Auto Switch با انتقال صدا از تلویزیون به گوشی، به کاربر امکان مکالمه و تماشای تلویزیون به‌صورت هم‌زمان را می‌دهد. بعد از اتمام مکالمه نیز اتصال بادز دوباره با تلویزیون برقرار می‌شود. همچنین این امکان برای لپتاپ‌های سامسونگ نیز فراهم شده است.

گفتنی است کمپانی سامسونگ قصد دارد تا با ارتقای نرم‌افزاری گلگسی Buds2 pro و Buds2 و Buds2 FE از اواخر فوریه، امکانات بیشتری را برای کاربران این دستگاه‌ها فراهم کند.

اخبارمرتبط: آپدیت جدید گلکسی Buds2 Pro با بهبود پخش صدای محیطی