یک افشاگر سرشناس چینی اعلام کرد یک نسخه از گوشی‌های وان پلاس سری Ace با مشخصات فنی نظیر صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی و سنسور واید ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX890 معرفی می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید، کمپانی وان پلاس از ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی اقدام به معرفی و عرضه گوشی‌های متعددی کرده از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به وان پلاس ۱۱ 5G با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲، وان پلاس Ace با تراشه اسنپدراگون ۸+ نسل ۱، وان پلاس Ace 2V با تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ و وان پلاس Ace 2 پرو با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ اشاره کنیم. اکنون به‌نظر می‌رسد پروژه ساخت گوشی‌های هوشمند این سازنده چینی تمام نشده و قصد دارد نسخه جدیدی را برای بازار انحصاری چین عرضه کند.

به‌نقل از افشاگر معروف چینی، دیجیتال چت استیشن، یک نسخه از گوشی وان پلاس با صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی با حاشیه‌های گرد، رزولوشن ۱۲۲۰×۲۷۱۲ و سطح روشنایی خودکار بالا وارد بازار می‌شود. افشاگر به‌نام دستگاه آن اشاره‌ای نمی‌کند، اما با انتشار مشخصات سخت‌افزاری بیان کرد سیستم دوربین پنل پشت از یک ماژول سه‌گانه بهره می‌برد که شامل سنسور واید ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX890، سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسلی OmniVision OV08D10 و سنسور تله‌فوتو ۳۲ مگاپیکسلی سونی IMX709 که بسیار قدرت‌مند بوده می‌تواند در شرایط نوری کم نیز تصاویر باکیفیت و جزئیات دقیق ثبت کند.

مشخصات فنی یک مدل آس وان پلاس

علاوه‌براین، افشاگر معروف اشاره کرد این دستگاه از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده می‌کند و به‌عنوان سومین گوشی ساخت وان پلاس به‌شمار می‌رود که از این تراشه بهره‌مند می‌شود. دستگاه برای تامین انرژی به یک باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی استاندارد با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی ۱۰۰ واتی متکی می‌شود که می‌تواند ظرف مدت‌زمان کمتر از نیم‌ساعت شارژ شود. باوجوداینکه نام دستگاه مخفی باقی‌مانده، اما می‌توان حدس زد که تحت سری Ace وارد بازار چین خواهد شد.

هفته گذشته، مشخصات فنی گوشی هوشمند وان پلاس 12R در شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌های حوزه فناوری منتشر شد که نشان می‌داد در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ میلادی وارد بازار هند می‌شود. همچنین، انتظار می‌رفت این دستگاه نسخه عرضه هند گوشی پرچمدار اقتصادی وان پلاس Ace 2 پرو باشد که چند روز پیش در نمایشگاه سالانه ایفا برلین رونمایی شد، اما اکنون می‌دانیم که دستگاه از نظر مشخصات سخت‌افزاری تفاوت دارند.

مشخصات فنی گوشی نامعلوم موردبحث که انتظار می‌رود از سری Ace باشد با مشخصات سخت‌افزاری گوشی وان پلاس 12R مطابقت دارد، بنابراین به‌نظر می‌رسد تنها یک تغییرنام تجاری برای عرضه در داخل چین اتفاق می‌افتد که سیاست بسیار رایجی برای کمپانی‌های چینی است.

اخبار مرتبط: