امروز سامسونگ به صورت رسمی گواهی بلوتوث گلکسی M44 5G را ثبت کرد که نشان می‌دهد فاصله زیادی با رونمایی این دستگاه نداریم.

سری M سامسونگ در حقیقت میان‌رده‌های این شرکت هستند که قیمت آن‌ها از سری A کمتر است. اما در عوض، این سری از طراحی نسبتا قدیمی‌تری استفاده می‌کنند و سخت‌افزار آن‌ها با مدل‌های گران‌تر تفاوت نسبتا زیادی دارد. در ماه آوریل سال گذشته، سامسونگ گلکسی M42 معرفی شد که نتوانست توجه زیادی را به خود جلب کند.

مدل 42 از سخت‌افزاری در حد یک دستگاه میان‌رده استفاده می‌کند که ممکن است برای همه افراد توانایی کافی را نداشته باشد. اما در عوض، قیمت این مدل نسبت به دستگاه‌های دیگر کمتر است که می‌تواند ارزش خرید آن را بالا ببرد. در گذشته مشخصاتی از گلکسی ام ۴۴ در گیک بنچ منتشر شد که نتایج خیره کننده‌ای را به همراه داشت.

موضوع اصلی این است که دریافت گواهی‌های مورد نیاز، همیشه در آخرین مراحل تولید یک دستگاه قرار دارد و ثبت گواهی SIG بلوتوث برای این دستگاه نشان می‌دهد که سامسونگ مراحل تولید را پشت‌سر گذاشته و قصد دارد به زودی از دستگاه رونمایی کند. گواهی بلوتوث گلکسی M44 5G با نام SM-M446K دریافت شده که نشان می‌دهد این دستگاه از بلوتوث نسل 5.2 استفاده می‌کند.

گلکسی M44 5G گواهی بلوتوث

البته در فهرست بلوتوث اشاره‌ای به مشخصات دستگاه نشده ولی ثبت این دستگاه در گیک‌بنچ، بخشی از مشخصات آن را به ما داده است. طبق اطلاعات موجود در فهرست گیک‌بنچ، گلکسی ام ۴۴ قرار است با اندروید 13 به بازار عرضه شود و در آن از 6 گیگابایت رم استفاده شده است.

یکی از نکات قابل توجه در این دستگاه، پردازنده آن است. طبق آخرین اطلاعات سامسونگ در گلکسی ام ۴۴ از تراشه اسنپدراگون 888 بهره برده که یک تراشه تماما پرچمدار محسوب می‌شود. این تراشه در گذشته به عنوان پردازنده سری گلکسی اس ۲۱ استفاده شده بود و عملکرد بسیار خوبی داشت.

یکی از نکات مهم این است که اسنپدراگون ۸۸۸ در حین اجرای عملکرد‌های سنگین به دمای بالایی می‌رسد که حتی در دستگاه‌های پرچمدار هم باعث افزایش دمای دستگاه می‌شود. مشخص نیست که سامسونگ چگونه قصد دارد این دما را در یک دستگاه میان‌رده کنترل کند زیرا این کار کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد.

مطالب مرتبط: بازار داغ دوربین‌های یک اینچی؛ سامسونگ سنسور ۵۰ مگاپیکسلی GN می‌سازد