یک منبع خبری با انتشار تصاویر از نمونه اولیه آیفون 15 پرو مکس نشان داد اپل دکمه لمسی حساس‌به‌فشار را روی این نسخه تست کرده‌بود.

اگر به‌یاد داشته باشید، در ابتدا قرار بود مدل‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس اپل با دکمه‌های لمسی (haptic feedback) به‌جای دکمه‌های مکانیکی فعلی عرضه شوند، اما متاسفانه این طرح به‌دلایل نامشخصی کنار گذاشته شد و انتظار می‌رود این تغییر سخت‌افزاری با معرفی آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس برای سال‌جاری عملی شود. بااین‌حال، چند تصویر ازاین پرچم‌داران نسل فعلی اپل در مرحله‌ آزمایشی EVT (Engineering Validation Test) با دکمه‌های جدیدی که هرگز به‌تولید انبوه نرسیدند، رویت شده‌است.

یک کلکسیونر نمونه اولیه آیفون اپل، تصاویری از نسخه‌ EVT آیفون 15 پرو مکس با دکمه لمسی را در اختیار وبسایت AppleInsider قرار داده‌است. درواقع، EVT مرحله‌ای است که در آن نمونه‌ اولیه‌ کارآمد دستگاه برای حصول اطمینان از تطابق طراحی با نیازها و اهداف کاربر، مورد آزمایش قرار می‌گیرد. این نسخه‌ خاص از آیفون 15 پرو مکس با اسم‌رمز «Veyron» و شناسه‌ منحصربه‌فرد D84 شناخته می‌شد.

آیفون 15 پرو مکس با دکمه‌های لمسی

در بخش نرم‌افزار، آیفون 15 پرو مکس یک نسخه‌ InternalUI از iOS 17 را اجرا می‌کند که نسخه‌ای تخصصی از iOS به‌شمار می‌رود که توسط مهندسان اپل در طول توسعه و آزمایش استفاده می‌شود. به‌احتمال زیاد در مرحله‌ DVT (Design Validation Test) اپل دکمه‌های لمسی را با دکمه‌های مکانیکی جایگزین کرده، اما باتوجه‌به موفقیت‌آمیز بودن مرحله‌ی EVT، احتمالا آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با نسخه‌های نهایی موجود در بازار نداشته باشند.

دکمه‌ Action که در آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس معرفی شد، در طول توسعه تغییراتی داشته، اما از نظر ظاهری تفاوت چندانی با دکمه‌ موجود در مدل‌های تجاری ندارد. با عرضه‌ سری آیفون 16، به‌نظر می‌رسد دکمه‌های لمسی همراه با یک دکمه‌ Capture جدید نیز ارائه شوند که تغییر سخت‌افزاری هیجان‌انگیز دیگری خواهد بود. اگر اپل ویژگی‌های جدید زیادی را در آیفون‌های بعدی بگنجاند، احتمالا دارندگان فعلی آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس نیز به خرید مدل‌های جدیدتر ترغیب خواهند شد.