همه‌ ما در طول روز پیام‌هایی دریافت می‌کنیم که یا تبلیغاتی هستند یا از سوی بانک‌ها و اپراتورها ارسال می‌شوند و معمولا افزایش تعداد آنها آزاردهنده است. در این مقاله به روش‌های لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول می‌پردازیم.

یکی از معضلات کاربران، دریافت پیامک تبلیغاتی روی گوشی‌های موبایل‌شان است. در واقع دریافت اس‌ام‌اس چندان آزار‌دهنده نیست، اما در برخی مواقع کاربر به‌صورت روزانه چندین پیام دریافت می‌کند و در نتیجه، نه‌تنها مدام گوشی وی اعلان پیامک می‌دهد، بلکه در برنامه هم پیدا کردن مخاطبان واقعی در میان مشترکان تبلیغاتی دشوار می‌شود. دریافت انواع مسیج به‌صورت پیش‌فرض روی همه سیم‌کارت‌ها فعال هستند، اما چند روش برای لغو دریافت پیامک تبلیغاتی وجود دارد و کاربر با استفاده از آنها می‌تواند یک‌بار برای همیشه از شر آن خلاص شود.

لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل

لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل

نحوه لغو پیامک تبلیغاتی برای اپراتورهای مختلف فرق می‌کند. البته عموما چند روش مشخص مانند استفاده از کد دستوری، ارسال پیامک، اپلیکیشن‌ها و تماس وجود دارد که فقط شماره‌های آنها فرق می‌کند، اما اصول لغو این پیام‌ها در هر اپراتور کاملا مشابه یکدیگر است. در ادامه به روش‌های لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل می‌پردازیم.

ساده‌ترین روش برای لغو دریافت پیامک تبلیغاتی، استفاده از کد دستوری (USSD) است. کاربران می‌توانند به‌سادگی با شماره‌گیری #۱*۸۰۰* به آسانی دریافت پیامک تبلیغاتی را متوقف کنند. همچنین با استفاده از کد #۸۰۰* و انتخاب گزینه ۱ می‌توان از کد دستوری برای لغو پیامک تبلیغاتی بهره برد. البته باید توجه داشت که کد دستوری #۸۰۰* برای کاربران همراه اول هم عمل می‌کند تا این امر به آسان‌ترین راه ممکن صورت پذیرد. علاوه‌بر آن، کد دستوری #۵۰۰۶* نیز می‌تواند برای فعالسازی و غیرفعالسازی پیامک‌های تبلیغاتی مورد استفاده قرار بگیرد. ارسال کد دستوری هیچ هزینه‌ای برای کاربر ندارد.

روش دوم ارسال پیامک است. مشترکان ایرانسل می‌توانند از ارسال عبارت‌های «OZV» و «LAGHV» به شماره ۵۰۰۶ برای فعال‌سازی و غیر‌فعال کردن SMS تبلیغاتی بهره‌مند شوند. یک روش دیگر، شماره‌گیری ۷۰۰ (با خط ایرانسل) یا ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ (با سایر خطوط) برای ارتباط با اپراتور پشتیبان و درخواست برای لغو یا فعال‌سازی پیام تبلیغاتی است.

البته استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من، آسان‌تر است و نیازی به انتظار در صف برای ارتباط با اپراتور ندارد. با ورود به برنامه و از مسیر «صفحه اصلی > سایر > پرونده > تنظیمات > مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی» می‌توان دریافت sms تبلیغی را مدیریت کرد. اگرچه توصیه نمی‌شود که مراجعه حضوری انجام دهید، اما در‌صورت اجبار می‌توان به مراکز حضوری ایرانسل رفته و از مسئولان فروش و خدمات درخواست کرد تا سرویس پیامک‌ تبلیغاتی را لغو کنند.

لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول

لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول

 همان‌طور که پیش از این اشاره شد، اصول روش‌های لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول تفاوتی با ایرانسل ندارد و فقط برخی جزئیات مانند شماره مقصد یا کد دستوری متفاوت هستند. بنابراین روش‌های مختلفی مانند شماره‌گیری کد دستوری USSD، ارسال پیام کوتاه و تماس تلفنی وجود دارد که کاربران می‌توانند با استفاده از آنها از شر sms تبلیغاتی راحت شوند.

اولین و شاید ساده‌ترین روش، استفاده از کد دستوری USSD است. کاربران همراه اول می‌توانند به آسانی و با شماره‌گیری #۸۰۰* و استفاده از منوی ظاهر شده برای لغو دریافت پیام تبلیغاتی بهره ببرند. البته این کد دستوری برای کاربران ایرانسل و رایتلی هم قابل استفاده است. بااین حال، شرکت همراه اول کد دستوری اختصاصی #۸۹۹۹* را نیز در اختیار کاربرانش قرار داده و کاربران همراه اول می‌توانند از این کد بهره ببرند. استفاده از کد دستوری هیچ هزینه‌ای برای کاربر ندارد.

اگر استفاده از کد دستوری کارساز نبود، جایی برای نگرانی وجود ندارد. کاربران می‌توانند با ارسال عدد ۱ به شماره ۸۹۹۹ درخواست خود برای لغو دریافت پیامک تبلیغاتی را به همراه اول ارسال کنند. یکی دیگر از روش‌ها، برقراری تماس با شماره پشتیبان است. درصورتی که کاربر نخواهد SMS تبلیغاتی دریافت کند، می‌تواند با مرکز پشتیبان همراه اول با شماره ۹۹۹۰ تماس گرفته و درخواست خود را به اپراتور اعلام کند. البته در این روش ممکن است در صف انتظار قرار بگیرد و در لحظه درخواست او عملی نشود.

بنابراین استفاده از سیستم‌های هوشمند بسیار سریع‌تر است. کاربران می‌توااند با نصب اپلیکیشن «همراه من» یا استفاده از نسخه پورتال نسبت به فعال‌سازی یا لغو دریافت پیامک تبلیغاتی اقدام کنند. درانتها یادآوری می‌شود که اگر استفاده از هیچ‌یک از روش‌های بالا کارساز نبود، می‌توانید با مراجعه حضوری به دفاتر فروش و خدمات همراه اول از فروشندگان درخواست کنید تا سرویس پیام کوتاه تبلیغاتی را برای‌تان غیرفعال کنند.