یک تحلیلگر برجسته و سرشناس با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X اعلام کرد تراشه گوگل تنسور G3 باوجود کاستی‌هایی که دارد از کدک AV1 با انکودر 4K و نرخ 60 فریم برثانیه بهره می‌برد که در سایر پردازنده‌ها دیده نمی‌شود.

همان‌طورکه می‌دانید، تراشه گوگل تنسور G3 به‌‌عنوان نیروی محرکه گوشی‌های پرچمدار پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو معرفی شد، اما به‌دلیل عملکرد بسیار ناامیدکننده و افزایش دمای بیش‌ازاندازه باعث شد مورد توجه کارشناسان و متخصصان در حوزه فناوری قرار نگیرد. بااین‌حال، پردازنده گوگل درکنار کاستی‌های زیادی‌ که دارد از کدک AV1 به‌همراه انکودر 4K با نرخ 60 فریم‌بر‌ثانیه بهره می‌برد که در هیچ‌یک از تراشه‌های موبایلی مانند تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 دیده نمی‌شود؛ در ادامه به‌جزئیاتی بیشتری ازاین خبر می‌پردازیم و درباره نکات قابل‌توجهی صحبت می‌کنیم.

درحال‌حاضر، محبوبی‌ترین تراشه‌های گوشی‌های هوشمند اندرویدی شامل دایمنسیتی 9300، اسنپدراگون 8 نسل 3 و اگزینوس 2400 می‌شود، اما هیچ‌یک از آن‌ها از کدک AVI با شتاب‌ سخت‌افزاری و انکودر 4K به‌همراه نرخ 60 فریم‌برثانیه مانند تنسور G3 برخوردار نیستند. تحلیلگر برتر حوزه تکنولوژی و سیستم‌عامل اندروید، با انتشار پستی اعلام کرد پردازنده گوگل تنسور G3 مزیت‌های بسیار کمی دارد و اساسا کاستی‌های آن بیشتر از ویژگی‌های مثبت آن خواهد بود. برهمین‌اساس، فروش گوشی‌های گوکل درمقایسه‌با سایر پرچمداران اندرویدی کمتر است.

Tensor G3

علاوه‌براین، رحمان اشاره کرد اپلیکیشن‌ پیش‌فرض دوربین پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو به‌نام Pixel Camera از انکودر پیشرفته AV1 پشتیبانی نمی‌کند و همین‌موضوع باعث ازبین رفتن قابلیت موردبحث در تراشه تنسور G3 بشود. پیش‌ازاین، گفته می‌شود جدیدترن و بهترین پردازنده گوگل یعنی تنسور G3 تنها از کدک AV1 با شتاب سخت‌افزاری 4K و نرخ 30 فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کند. البته یکی از زیرمجموعه‌های Mountain View با بهینه‌سازی‌های تنسور G3 توانست فریم‌ریت این پردازنده را به ‌60 فریم‌برثانیه افزایش دهد تا از حداکثر توان آن استفاده شود.

ازسوی‌دیگر، تراشه‌های اندرویدی ذکره‌شده که از کدک AV1 پشتیبانی نمی‌کنند از H.264 بهره‌مند هستند، چراکه سازگاری بیشتری با ویدئوها و برنامه‌ها دارد. همچنین، در ادامه صبحت‌ها با کاربران شبکه اجتماعی X، میشال رحمان به‌کاربران توضیح داد پردازنده A17 Pro که قدرت آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس را تامین می‌کند از کدک ویدئویی AV1 با انکودر 4K و نرخ 60 فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کند؛ اما سپس حرف‌هایش را پس‌گرفت، چراکه آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از دکودر AV1 پشتیبانی می‌کنند.

اخبار مرتبط: