شرکت اپل برای تولید نمایشگر ۱۱ و ۱۳ اینچی OLED آیپد پرو به‌ترتیب به سامسونگ و LG مراجعه کرده است تا علاوه‌بر افزایش کیفیت نمایشگر، ضخامت آن کاهش یابد.

شرکت اپل قرار است تا اواسط فروردین‌ماه از سری جدید آیپد پرو رونمایی کند. براساس گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده، یکی از تغییرات اصلی سری جدید آیپد پرو در پنل نمایشگر آن است. علاوه‌بر آن قرار است دستگاه‌ها کمی بزرگ‌تر شده و در عین حال ضخامت آنها کاهش یابد. بااین وجود ارتقا اصلی استفاده از صفحه‌نمایش OLED است که تاکنون در آیپد پرو استفاده نشده است. اکنون گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد اپل در اقدامات اولیه برای تولید نمایشگر OLED تصمیم به همکاری با سامسونگ و LG گرفته تا دو کمپانی شناخته شده مسئولیت تولید آن را برعهده بگیرند.

این گزارش توسط The Elec منتشر شده که نشان می‌دهد اپل برای تولید نمایشگر ۱۱ و ۱۳ اینچی آیپد پرو با سامسونگ و LG همکاری می‌کند. سامسونگ قرار است به‌صورت انحصاری تولید پنل‌های ۱۱ اینچی OLED را برعهده بگیرد و LG هم به تولید پنل‌های ۱۳ اینچی مشغول خواهد شد. همچنین در این گزارش آمده است که سامسونگ سفارش تولید نمونه‌های اولیه نمایشگر OLED را دریافت کرده و اگرچه شرکت LG هم علاقمند به تولید پنل ۱۱ اینچی بود، هر شرکت قرار است در ابعاد متفاوت نمایشگر تولید کند.

تصمیم اپل برای واگذاری تولید پنل‌های OLED بین ۲ تولیدکننده می‌تواند برای مقابله با مشکلات احتمالی کمبود بازده، پایین آمدن کیفیت و محدودیت ظرفیت تولید باشد؛ چراکه اگر یک شرکت مسئولیت تولید تمامی قطعات را برعهده بگیرد ممکن است کیفیت کاهش یافته و از استانداردهای اپل خارج شود. بنابراین اکنون هر ۲ تولیدکننده به‌صورت کارآمدتری به ارائه بهترین بازده خود تمرکز خواهند کرد.

پیش از این شایعه شده بود اپل می‌خواهد ضخامت سری جدید آیپد پرو را نسبت‌به قبل کاهش دهد و برای همین به‌سراغ پنل‌های OLED رفته است. درحقیقت استفاده از پنل OLED علاوه‌بر افزایش کیفیت تصویر، باعث می‌شود ضخامت دستگاه کاهش یافته و درمقایسه با رقبا بهتر رقابت کند. بنابراین آیپد پرو ۱۱ اینچی ۵.۱ میلی‌متر و آیپد پرو ۱۳ اینچی ۵ میلی‌متر ضخامت خواهد داشت.

تصمیم فعلی اپل برای واگذاری تولید نمایشگر OLED آیپد پرو به سامسونگ و LG می‌تواند در هفته‌های آینده و پس از بررسی نسخه‌های اولیه و کیفیت آنها تغییر کند. بااین حال اگر هر ۲ شرکت موفق به تولید با کیفیت‌های لازم شوند، شرایط تغییری نخواهد کرد. یادآوری می‌شود سال گذشته آمار فروش آیپد پرو کاهش یافت و از ۱۰ به ۸ میلیون نسخه رسید. بنابراین اپل حتما تلاش خواهد کرد که آیپد پرو جدید را به‌محصول ویژه‌ای تبدیل کرده تا بتواند آمار فروش خود را دوباره بهبود ببخشد.

برای بهبود آمار فروش آیپد پرو علاوه‌بر استفاده از نمایشگر OLED و کاهش ضخامت دستگاه، شایعه دیگری هم درباره آیپد مورد انتظار وجود دارد. براین اساس آیپد پرو ۱۱ و ۱۳ اینچی ۲۰۲۴ به فناوری MagSafe برای پشتیبانی از شارژ بی‌سیم مجهز خواهد شد. علاوه‌بر آن گفته شده ممکن است اپل لوازم جانبی بیشتری برای نسل جدید تولید کند تا از افزایش آمار فروش اطمینان حاصل شود. البته ۲ مورد آخر جزو شایعات هستند و احتمال تحقق نیافتن آنها وجود دارد؛ پس باید منتظر اخبار و شایعات جدید بمانیم.

اخبار مرتبط: