تصاویری از نمونه اولیه آیفون ۱۶ پرو منتشر شده که نشان می‌دهد طراحی این دستگاه تغییر کرده و هر ۳ دوربین در یک محفظه شیشه‌ای قرار خواهند گرفت.

اپل اواخر شهریور ماه ۱۴۰۳ قرار است از سری آیفون ۱۶ رونمایی کند. این سری مانند نسخه‌های قبلی از ۴ مدل پایه، پلاس، پرو و پرو مکس تشکیل شده است. مدل‌های پایه و پلاس معمولا مشابه مدل‌های پرو و پرو مکس سال گذشته هستند و مدل‌های پرو و پرو مکس با بیشترین تغییرات همراه می‌شوند. غول کوپرتینویی تاکنون طرح‌های مختلفی را برای آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس تولید کرده تا بتواند قابلیت‌های جدید را با آنها آزمایش کند. اگرچه تاکنون جزئیات زیادی درز نکرده، اپل سخت در تلاش است تا طراحی خود را نسبت‌به آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس متفاوت کند. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که یک نمونه اولیه آیفون ۱۶ پرو را نشان می‌دهد.

دوربین آیفون 16

پیش از این شایعه‌ای منتشر شده بود که نشان می‌داد ۲ دوربین در آیفون ۱۶ پایه و پلاس قرار است مانند سری آیفون ۱۲ در یک ردیف عمودی قرار بگیرند. بااین حال در آن گزارش نسخه‌های پرو با طراحی مشابه نسل قبل نمایش داده شده بودند. اکنون در نمونه اولیه منتشر شده از آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس، این ۲ نسخه با طراحی کلی مشابه، اما تغییرات کلیدی نمایش داده شده‌اند. بانگاهی به ماژول ددوربین مشخص می‌شود به‌جای قرارگیری جداگانه اپل هر ۳ سنسور را در یک محفظه قرار داده است.

این گزارش از افشاگر چینی Majin Bu در ایکس (X) منتشر شده که تصاویری از طراحی نمونه اولیه را به اشتراک می‌گذارد. درحال حاضر دوربین‌ها در دایره‌های جدا از یکدیگر در ماژول دوربین قرار گرفته‌اند، اما براساس این تصاویر، دوربین‌های آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس در یک محفظه قرار می‌گیرند که روی آن با یک شیشه بزرگ‌تر پوشیده می‌شود. یادآوری می‌شود که اپل از آیفون ۱۱ تاکنون طراحی آیفون را عوض نکرده و به‌نظر می‌رسد زمان آن رسیده تا دوباره آیفون با طراحی جدید عرضه شود.بااین حال گزارش منتشر شده از یک طرح اولیه است و طراحی نهایی ممکن است با ان تفاوت داشته باشد.

اخبار مرتبط: