شرکت مک دونالد اعلام کرد طی قرارداد چند ساله با گوگل از هوش مصنوعی این شرکت برای بهبود خدمات خود بهره خواهد برد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و توسعه هوش مصنوعی (مثل ChatGPT) در زمینه‌ها مختلف، اخبار زیادی درباره نسخه‌های متفاوت آن منتشر شده است. در برخی موارد شنیدن اخبار متعدد درباره هوش مصنوعی می‌تواند خسته‌کننده باشد، اما اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد این ابزار در غیر منتظره‌ترین موقعیت‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. درحقیقت شرکت مک دونالد اعلام کرد قرارداد همکاری چند ساله با گوگل ثبت کرده است تا در آینده از قابلیت‌های هوش مصنوعی این شرکت بهره‌مند شود.

در این بیانیه آمده است مک دونالد می‌خواهد طی این همکاری چند ساله با استفاده از سخت‌افزار و امکانات هوش مصنوعی Google Cloud و نظرات مشتریان به بهبود خدمات بپردازد. مدیران این شرکت معتقدند با استفاده از این فناوری می‌توانند نوآوری کرده و تجربیات بهتری را برای مشتریان و کارمندان فراهم کنند. درنتیجه این همکاری، از سال ۲۰۲۴ قرار است برای کیوسک‌های هزاران شعبه مک‌دونالد و اپلیکیشن گوشی به‌روزرسانی منتشر شود تا حجم عظیمی از داده‌ها جمع‌آوری شده و با هوش مصنوعی گوگل تحلیل شود.

مک دونالد با گوگل همکاری می‌کند

البته جزئیاتی درباره نحوه عملکرد هوش مصنوعی منتشر نشد، اما در بیانیه آمده است که شعب مختلف می‌توانند از نرم‌افزارهای ابری و هوش مصنوعی درون وب‌سایت باتوجه به نیاز خود بهره ببرند. همچنین گفته شد هوش مصنوعی گوگل با ارائه اطلاعات بیشتری درمورد راندمان تجهیزات و راه‌حل‌هایی برای کاهش اختلالات کسب‌وکار به پیشرفت مک دونالد کمک بزرگی می‌کند.

شاید عجیب به‌نظر برسد، اما مک دونالد اولین رستوران-فست فودی نیست که به فکر استفاده از هوش مصنوعی افتاده است. درحقیقت پیش از این فست‌فود Wendy’s هم درتلاش برای استفاده از این ابزار جدید گوگل برای ایجاد تحول در تجربه کاربران هنگام استفاده از بخش درایو ترو (drive-through) است. در این بخش مشتریان هنگام ورود به پارکینگ فروشگاه درون خودرو خود به باجه اول مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت می‌کنند. سپس با اتومبیل در ادامه صف قرار گرفته و با رسیدن به باجه دوم، سفارش خود را دریافت می‌کنند تا به محل مورد نظر رفته و داخل رستوران غذا نخورند.

اخبار مرتبط: