با عرضه گوشی‌های ضد آب و همه‌گیر شدن این قابلیت بین همه دستگاه‌های تلفن همراه، حالا نگرانی آسیب به گوشی در نتیجه نفوذ آب به دستگاه، برای کاربران وجود ندارد.

در گذشته، نفوذ آب می‌توانست دستگاه را کاملا از کار بیندازد و همین موضوع، دقت و نگرانی‌های کاربران را چند برابر کرده بود. این خطر، مشکلات و راه‌حل‌های خاص خود را داشت و موجب خلق محصولات جدیدی مثل قاب‌های ضد آب شد. اما این دسته از محصولات هم نتوانستند خیال کاربران را از بابت آسیب دیدن دستگاه در آب راحت کنند.

به همین دلیل، پس از مدتی شرکت‌ها دستگاه‌های خود را به گواهی IP مجهز کردند که به آن‌ها اجازه می‌داد تا عمق مشخص و برای زمانی محدود بدون مشکل گوشی را در آب فرو ببرند. البته در ابتدا این گواهی فقط در دستگاه‌های پرچمدار وجود داشت اما با گذشت زمان، حتی دستگاه‌های میان‌رده هم به آن مجهز شدند.

به مرور زمان، ورود گوشی‌های ضد آب به بازار باعث شد تا کاربران دیگر به خیس شدن تلفن همراه‌شان اهمیتی ندهند و حتی در هوای بارانی هم با خیال راحت از دستگاه‌شان استفاده کنند. اما حالا ظاهرا رتبه اول مشکلات کاربران، به موضوع دیگری اختصاص یافته است.

نگران خیس شدن تلفن همراه خود نباشید

یک نظر سنجی در آمریکا نشان داد که 34 درصد کاربران با شکستن صفحه نمایش خود مشکل دارند. این موضوع طبیعی و در عین حال کمی عجیب به نظر می‌رسد. تکنولوژی‌ها و شیشه‌های محافظ حالا مقاوم‌تر از همیشه هستند و این موضوع می‌تواند تاحدودی مانع وارد شدن خسارت به دستگاه در اثر ضربه شود.

از طرف دیگر، دستگاه‌های امروزی حاشیه‌های بسیار کمی در صفحه نمایش خود دارند که آن‌ها را بسیار آسیب‌پذیر می‌کند. رتبه دوم این لیست حالا به مشکلات اینترنت و وای‌فای تلفن‌های همراه اختصاص یافته که یکی از مهم‌ترین عناصر تلفن‌های همراه به حساب می‌آید. رتبه سوم هم به مشکلات لمس صفحه نمایش تعلق دارد.

این مشکلات در عموم موارد بر اثر وارد شدن ضربه به صفحه ایجاد می‌شوند. در این حالت، بخش نمایشگر آسیبی نمی‌بیند اما لایه‌ای که در بخش زیرین آن قرار گرفته و لمس‌ انگشت کاربر را ثبت می‌کند دچار مشکل می‌شود که می‌تواند مانع کارکرد درست تلفن همراه شود.

نظر شما در مورد مشکلات موجود در این لیست چیست؟ آیا تلفن همراه شما هم از گواهی مقاومت در برابر آب برخوردار است؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط: تریلر بازی ویدئویی GTA VI منتشر شد؛ سال‌ها انتظار گیمرها به پایان رسید