گزارش‌ها نشان می‌دهد حالت پانوراما آیفون باعث شد محاسبات پردازشگر سیگنال تصاویر با مشکل مواجه شود و سه اشتباه فاحش در یک قاب را تنها از یک شخص داشته باشد.

همان‌طورکه می‌دانید، شهرت گوشی‌های آیفون به سیستم دوربین و نرم‌افزار پیشرفته ویرایشی آن است که به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر را به‌صورت دلخواه ذخیره کنند. با‌این‌حال، باید بگوییم کمپانی اپل سالانه سخت‌افزار و قابلیت‌های نرم‌افزاری را بهبود می‌بخشد تا نحوه تعامل مصرف‌کنندگان بیشتر شود، اما مانند تمام دستگاه‌های هوشمند، گوشی‌های پرچمدار آیفون نیز گاهی اوقات با مشکل نرم‌افزاری کوچکی مواجه می‌شوند که می‌تواند بازتاب‌های فراوانی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشد. روز گذشته، اخباری منتشر شد که نشان می‌داد یک کمدین بریتانیایی مشکل دوربین‌ گوشی آیفونش را گزارش کرده بود.

براساس آخرین گزارش‌ها از حوزه فناوری، کمدین معروف بریتانیایی، تسا کوتس، با انتشار عکسی اعلام کرد گوشی آیفونش نتوانسته محاسبات درستی هنگام ثبت عکس داشته باشد؛ پس‌ازآن، برخی کارشناسان و متخصصان با بررسی شرایط گفتند این موضوع می‌تواند به‌دلیل محاسبات اشتباه تراشه پردازشگر سیگنال تصاویر اتفاق افتاده باشد که باعث شده آیفون نتواند یک عکس استاندارد بگیرد. بااین‌حال، امروز با بررسی‌های بیشتر ازسوی متخصصان حوزه عکاسی و تصویربرداری، این عکس تنها فریم‌های مختلفی از تصاویر پانوراما را تشکیل داده است.

دوربین پاناروما آیفون

برای آگاهی بیشتر کاربران باید یادآور شویم، تصویری که برای اولین‌بار توسط تسا کوتس منتشر شد یک عکس در سه حرکت مختلف را نشان می‌دهد که در هریک از آن‌ها دستان این کمدین بریتانیایی درحالت‌های متفاوتی وجود دارد. بنابراین، تنها می‌توان گفت این تنها بخشی از تصاویر پانورا با کیفیت بسیار پایین است که در مواردی بسیار نادر اتفاق می‌افتد. البته، کانال یوتیوب iPhonedo با بررسی فراداده عکس توانست یافته‌هایش را در شبکه اجتماعی Threads به‌اشتراک بگذارد و مدعی شود تصویری که توسط کوتس پخش شده کاملا واقعی و بدون هیچ‌گونه فتوشاپ یا دستکاری فنی است.

درحال‌حاضر، می‌دانیم عکس پانوراما ناقص ثبت شده که سه نمونه تصویر را در یک قاب مشاهده می‌کنیم. همچنین، سیستم‌عامل iOS و نرم‌افزار دوربین این عکس را به‌عنوان پانوراما طبقه‌بندی نکردند، چراکه عرض تصویر به‌اندازه کافی نبود؛ برهمین‌اساس، برچسب پانوراما روی آن نمی‌خورد. برای روشن شدن موضوع، باید بگوییم سیستم پردازشی آیفون نقشی در ثبت ناموفق حالت پانوراما نداشت و این موضوع که به چه‌دلیلی تصویر ناقص و گنگ است در هاله‌ای از ابهام باقی می‌ماند.

اخبار مرتبط: