با اعلام شرکت OpenAI، عرضه پلتفرم GPTs Store که محلی برای قرارگیری و استفاده کاربران از ربات‌های هوش مصنوعی شخص‌ثالث بود تا سال ۲۰۲۴ تاخیر خورد.

شرکت OpenAI ماه گذشته در اولین کنفرانس توسعه‌دهندگان علاوه‌بر رونمایی از GPT 4 Turbo، ابزار جدیدی را به‌نام GPT Builder معرفی کرد که به مشتریان امکان ساخت ربات‌های هوش مصنوعی شخصی‌سازی شده می‌داد. سپس نسخه‌های ساخته شده در GPTs Store قرار می‌گرفتند تا با انتخاب آنها توسط کاربران، سازنده کسب درآمد کند. همچنین برای ساخت این نسخه‌ها نیازی به کدنویسی نیست و کاربر با توصیف عملکرد مورد نیاز خود به این ابزار دستور می‌داد تا به‌صورت هوشمند این نسخه را توسعه دهد.

تنها چند هفته پس از آن بود که با اخراج ناگهانی سم آلتمن، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران شرکت OpenAI، این شرکت هفته‌ای پر از حاشیه را سپری کرد تا در نهایت هیئت مدیره از کار برکنار شده و آلتمن به پست خود بازگردد. البته در ادامه میرا موراتی هم به‌عنوان مدیر ارشد فناوری و گرگ براکمن، یکی دیگر از بنیان‌گذاران OpenAI که با اخراج آلتمن استعفا داده بود هم به سمت ریاست OpenAI منصوب شد. علاوه‌بر آن، یک هیئت مدیره موقت جدید برای تشکیل هیئت بعدی معرفی شده که مایکروسافت قرار است به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در آن حضور داشته باشد.

تاخیر پروژه جسورانه OpenAI؛ برای GPTs Store

به‌همین دلیل شرکت OpenAI نتوانست در ماه گذشته اهداف خود را محقق کند تا اینکه امروز در یک ایمیل که The Verge منتشر کرد مشخص شد عرضه GPTs Store تا سال ۲۰۲۴ تاخیر خورده است. این شرکت ایمیل را به کاربران سرویس GPT Builder ارسال کرده و در آن نوشته شده است: «با وجود اینکه می‌خواستیم پلتفرم GPTs Store را آبان ماه در دسترس شما قرار دهیم، چند اتفاق غیرمنتظره ما را مشغول کرده است»!

باوجود فاصله یک هفته‌ای بین اخراج و استخدام دوباره سم آلتمن، پس از آن با اخراج هیئت مدیره قبلی زمان نسبتا زیادی طول می‌کشد تا هیئت جدید استخدام شوند. همچنین در این ایمیل آمده است که براساس بازخوردهای کاربران در تلاش برای بهبود GPTs هستند و همچنین به‌روزرسانی ChatGPT نزدیک است. بنابراین شرکت OpenAI که متوجه شد تاخیر عرضه GPT Store اجتناب ناپذیر است، مدت تاخیر را اندکی بیشتر کرد تا کاربران رضایت بیشتری از نسخه نهایی داشته باشند.

اخبار مرتبط: