شرکت اپل به‌مناسبت روز جهانی ایدز اعلام کرد با Product RED همکاری می‌کند و محصولات جدیدی را با لوگو این شرکت و رنگ قرمز عرضه کرده تا بخشی از درآمد در راه مبارزه با ایدز مصرف شود.

شرکت Product RED یک خیریه شناخته شده در جهان است که با افزایش آگاهی و تامین بودجه خدمات با ویروس HIV یا همان بیماری ایدز در ۸ کشور آفریقایی اسواتینی (سوازیلند سابق)، غنا، کنیا، لسوتو، رواندا، آفریقای جنوبی، تانزانیا و زامبیا مقابله می‌کند. شرکت پروداکت رد علاوه‌بر دریافت مبالغ اهدایی مستقیم از سوی خیرین، برای کسب درآمد با برندهای شناخته شده نیز همکاری می‌کند تا با فروش محصولات قرمز رنگ، بخشی از درآمد آنها صرف این امور شود. مثلا اولین بار سال ۲۰۰۶ با اپل همکاری کرد و تاکنون موفق شده بیش از ۲۵۰ میلیون دلار از فروش محصولات RED اپل مانند گوشی، هندزفری و حتی قاب درآمد کسب کند تا در این مسیر خرج شود.

دلیل محصولا قرمز رنگ اپل

دیروز روز جهانی ایدز بود و به همین مناسبت شرکت اپل در همکاری با Product RED از سری ۹ اپل واچ، آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۳ و آیفون SE به‌همراه لوازم جانبی آنها مانند قاب سیلیکونی و شارژر مگ سیف با طرح قرمز و لوگوی این شرکت رونمایی کرد. بخشی از درآمد محصولات فروخته شده با برند Product RED به مقابله با بیماری ایدز و COVID-19 (کرونا) اختصاص می‌یابد. البته به‌نظر می‌رسد به‌دلیل فراگیری ویروس کرونا بخشی از درآمد به مبارزه با آن تخصص می‌یابد و تمام آن صرف مقابله با ایدز نخواهد شد. همچنین اپل هیچ نسخه‌ای از سری آیفون ۱۵ را با برند پروداکت رد و رنگ قرمز عرضه نکرده، البته چندان هم عجیب نیست زیرا بخش بزرگی از درآمد اپل به فروش نسخه‌های جدید اختصاص دارد و اپل نمی‌خواهد درآمد خود را به‌گونه‌ای که آسیب ببیند از دست بدهد.

علاوه‌بر آن، اپل اعلام کرده تمام درآمد حاصل از حق کمیسیون پرداخت‌های درون برنامه بازی‌های محبوب MONOPOLY GO!، Gardenscapes و EA Sports FC Mobile که همان نسخه موبایلی EA FC 24 است نیز به پروداکت رد تعلق می‌گیرد تا برای اهداف انسان‌دوستانه مصرف شود. بنابراین در‌صورتی که کاربران درون بازی به خرید آیتم‌هایی مانند آواتار در مونوپولی، سپر در گاردن اسکیپس و خرید بسته‌های بازیکن فوتبال اف‌سی موبایل بپردازند به‌صورت غیرمستقیم با ایدز مقابله می‌کنند.

نظر شما چیست؟ آیا علاقه‌ای به مشارکت در خیریه‌های جهانی برای مقابله با بیماری‌های فراگیر دارید؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: