گزارش‌ها نشان می‌دهد اپل قصد دارد پروژه توسعه تراشه مودم 5G را متوقف کند، چراکه ساخت این قطعه سخت‌افزاری با استاندارد‌های جهانی به دانش بسیار بالایی نیاز دارد.

طی ماه‌های گذشته، اخبار و شایعاتی را درباره توسعه چندین قطعه سخت‌افزاری توسط اپل شنیدیم که نشان می‌داد این کمپانی علاقه دارد برای خودکفایی کامل روی به بهره‌مندی از دانش داخلی بیاورد. به‌‌عنوان‌مثال، غول فناوری ساکن کوپرتینو برای تراشه مودم 5G به کوالکام وابستگی شدیدی دارد و هرساله برای تولید گوشی‌های آیفون یا سایر محصولات باید با آن‌ها همکاری کند. باوجوداین، گزارش‌ها نشان می‌دهد این مجموعه بزرگ پروژه‌ای را برای توسعه تراشه 5G آغاز کرده بود که به‌دلیل دانش ناکافی دراین‌زمینه به‌طورکامل متوقف شد.

توسعه مودم 5G اپل ناموفق بود

همان‌طورکه گفتیم، کمپانی اپل علاقه بسیار زیادی به کاهش وابستگی‌‌ها برای تولید گوشی‌های آیفون دارد، چراکه اکنون باید برای ساخت نسل‌های جدید با کوالکام، سامسونگ و ال‌جی به‌همراه چندین کمپانی دیگر همکاری کند تا بتواند تراشه 5G، نمایشگر، سنسورهای دوربین و باتری آن را فراهم کند. اکنون، به‌نظر می‌رسد اپل به‌دلیل نداشتن دانش کافی در توسعه تراشه مودم 5G قصد دارد به‌صورت کامل یا موقتا آن را متوقف کند، چراکه هزینه این پروژه بسیار بالا است و می‌تواند به‌جای هزینه‌های هنگفت برای آن در بخش‌های دیگر سرمایه‌گذاری کند تا روند توسعه با سرعت بیشتری پیش برود.

براساس گزارش جدیدی از یک افشاگر کره‌ای در وبلاگ Naver، غول فناوری ساکن کوپرتینو پروژه توسعه تراشه مودم 5G را کاملا شکست خورده می‌داند، چراکه تلاش‌های آن‌ها برای بهبود روند طراحی و توسعه با پیشرفت چشمگیری روبه‌رو نبوده است. برهمین‌اساس، درحال‌حاضر، بهترین تصمیم برای اپل توقف پروژه و خرج کردن سرمایه‌های اولیه دربخش‌های دیگر مانند باتری و نمایشگر خواهد بود؛ یادآوری می‌شود اپل ‌به‌صورت تمام‌وقت تلاش می‌کند تا سال ۲۰۲۵ میلادی نمایشگر micro-LED را رونمایی کرده و از آن برای تولید ساعت هوشمند اپل واچ اولترا استفاده کند.

مودم اپل 5G

علاوه‌براین، باید اشاره کنیم، توقف چنین پروژه عظیمی که سال‌ها روی آن هزینه شده می‌تواند زیان‌های مالی بسیار بالایی را برای اپل به‌همراه داشته، حتی اگر این برنامه به‌صورت موقتی متوقف شده باشد. افشاگر معروف چینی، Revegnus، در شبکه اجتماعی توییتر X اشاره کرد منابع قابل‌اعتمادی به اطلاعاتی مبنی‌بر شکست توسعه تراشه مودم 5G دادند؛ همچنین، در گذشته گزارش‌هایی درباره وجود موانع سخت در روند تراشه 5G گزارش شده بود، اما ما به‌شما می‌گوییم تا زمانی‌که اپل به‌صورت رسمی با انتشار بیانیه چنین چیزی را اعلام نکرده، نباید آن را باور کرد.

ازسوی‌دیگر، تحلیلگر برجسته محصولات اپل و خبرنگار نشریه بلومبرگ، مارک گورمن، با اشتراک‌گذاری جزئیاتی مربوط به توسعه تراشه‌های 5G اختصاصی توسط غول ساکن کوپرتینو اعلام کرد روند پروژه با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده و به‌احتمال زیادی پروژه تا سال ۲۰۲۶ میلادی متوقف می‌شود. بااین‌حال، گزارش‌های قبلی نشان می‌داد تراشه مودم 5G با نسل آینده آیفون SE معرفی خواهد شد، اما امروز می‌بینیم که کوپرتینویی‌ها پس‌از سال‌ها تلاش و سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری قصد دارد برای سال‌های پیش‌رو با کمپانی کوالکام همکاری کند.

اخبار مرتبط: