یک منبع آگاه خبری می‌گوید اپل قصد دارد برای جست‌وجوی علت اصلی اختلال در سیستم اعلان هشدار و ارسال پیام‌های تهدیدآمیز به سیاستمداران هندی، یک تیم متخصص را به این کشور اعزام کند تا ببیند چه‌چیزی باعث شده تا چندین ایمیل و پیام به افراد مختلف ارسال شود.

طی روزهای اخیر، چندین اعلان هشدار پیام‌های تهدیدآمیز به‌ تعدادی از سیاستمداران هندی از گوشی‌های هوشمند آیفون ارسال شد که باعث ایجاد نگرانی‌های زیادی برای دولت‌مردان این کشور و تیم پشتیبانی اپل شد. درهمین‌راستا، به‌نقل‌از وب‌سایت خبری IANS، اپل یک تیم متشکل از متخصصان امنیت سایبری و فنی را تشکیل داده تا بتواند با اعزام آن‌ها به هند این مشکل را به‌صورت دقیق بررسی کند؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

براساس گزارش‌ها، سیاستمداران هندی که این اعلان پیام‌های تهدیدآمیز را دریافت کردند درحقیقت به‌آن‌ها هشدار داده شد که گوشی‌هایشان توسط هکر‌ها مورد هدف قرار گرفته و احتمالا آن‌ها می‌توانند به اسناد یا اطلاعات بسیار مهم دسترسی پیدا کنند؛ این موضوع باعث ایجاد نگرانی‌های شدیدی برای اداره اطلاعات و امنیت هند ایجاد کرد که باعث شد به‌طور مستقیم از کمپانی اپل بخواهند با ارسال متخصصان فنی به این موضوع رسیدگی کنند تا نگرانی‌ها دراین‌خصوص برطرف شود.

سیستم اعلان‌های تهدیدآمیز  اپل

علاوه‌براین، گزارش‌ها از منابع داخلی نشان می‌دهد این مشکل تا رسیدن گروه امنیت سایبری اپل توسط تیم واکنش اضطراری رایانه‌ای هند (CERT-In) هدایت می‌شود تا مشکلات بیشتری گریبان‌گیر سیاست‌مداران نشود یا آن‌که سودجویان و هکرها نتوانند به اطلاعات فوق‌‌محرمانه سیاسی دست پیدا کنند. اخبار تایید می‌کند طی ماه‌های اخیر افراد زیادی از احزاب و کنگر‌های مختلف توسط هکرها تهدید شدند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به پریانکا چاتورودی از کنگره شیو سنا و ماهوا مویترا از کنگره ترینامول اشاره کنیم.

برای آگاهی بیشتر باید بگوییم سیستم اعلان تهدید اپل به‌عنوان یک مکانسیستم هشدار عمل می‌کند و کاربرانی که مورد هدف‌های هکری ازسوی‌ گروه‌های ناشناس قرار می‌گیرند را به‌سرعت آگاه می‌کند. درحقیقت، غول فناوری ساکن کوپرتینو این سیستم را برای شناسایی فعالیت‌های مشکوک طراحی کرد که اعلان هشدار وقایع تهدیدآمیز را در قالب یک ایمیل و iMessage برای شماره تلفن کاربر می‌فرستد. اکنون، برخی شایعات تایید می‌کند اعلان‌های اخیر توسط اپوزیسیون‌های رقیب برای سیاست‌‌مداران هندی ارسال شده است.

Cyber ​​Team Apple

در گذشته، اپل اعلام کرده بود سیستم اعلان‌های تهدیدآمیز برای بیشتر افراد در بیشتر از ۱۵۰ کشور دنیا فعال شده و می‌تواند کاربران را از رخداد وقایع هکری مطلع کند. همچنین، غول فناوری کوپرتینو اظهار کرد این اعلان‌های هشدار هیچ گروه یا نهاد دولتی را هدف قرار نمی‌دهد؛ اپل می‌گوید سیاست‌مداران و فعالان اجتماعی به‌دلیل هویت منحصربه‌فرد و نقش مهمی که در کشورها ایفا می‌کنند بیشتر از سایر افراد مورد حمله‌های سایبری قرار می‌گیرند.

کوپرتینویی‌ها اعلام کردند برخلاف حملات سایبری عادی، هکرهای تحت‌حمایت نهادهای دولتی از منابع خاص قابل‌توجهی استفاده می‌کنند تا بتوانند راحت‌تر و سریع‌تر به‌دستگاه‌ها و گوشی‌های هوشمند رخنه کنند. پیامی که حاوی اعلام هک گوشی‌های آیفون است به‌وضوح نشان می‌دهند که هکرها می‌توانند به اطلاعات مهم، میکروفون و دوربین سلفی دستگاه دست پیدا کنند؛ در انتها مشارکت تیم سایبری اپل می‌توان رسیدن به منبع اصلی حملات را سریع‌تر کند تا این موضوع بدون هیچ‌گونه افشای اطلاعاتی پایان یابد.

اخبار مرتبط: