یک گزارش جدید نشان می‌دهد گوشی‌های هوشمند پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو از برآمدگی و ناهمسانی غیرطبیعی زیر نمایشگر برخوردار هستند که احتمالا به‌دلیل افزایش دمای شدید دستگاه رخ می‌دهد.

اوایل پاییز سال‌جاری، کمپانی گوگل با برگزاری مراسمی از سری پیکسل ۸ به‌همراه ساعت هوشمند پیکسل واچ ۲ رونمایی کرد با پشتیبانی هفت ساله سیستم‌عامل اندروید و قابلیت‌های فوق‌العاده هوش مصنوعی بازتاب‌های فراوانی در رسانه‌های حوزه فناوری داشت. گزارش‌ها نشان می‌دهد کاربران زیادی در بازار جهانی از پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو استقبال کردند، اما به‌نظر می‌رسد نمایشگر این گوشی‌های هوشمند با مشکلی مواجه شده که می‌تواند برای کاربران آزاردهنده باشد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

روز گذشته، تصاویر متعددی از گوشی‌های هوشمند و پرچمدار پیکسل ۸ استاندارد و پیکسل ۸ پرو در شبکه اجتماعی و اطلاعاتی Reddit منتشر شد که نشان می‌دهد یک برآمدگی و ناهمسانی زیر نمایشگر وجود دارد که به‌نظر می‌رسد یک قطعه به صفحه‌نمایش فشار می‌‌آورد؛ البته برخی کاربران اظهار کردند افزایش دمای پیش‌ازاندازه دستگاه‌ها هنگام پردازش‌های سنگین و طولانی باعث این اتفاق شده، اما این مشکل به‌طور رسمی کشف نشده است.

مشکل نمایشگر سری پیکسل 8

براساس گزارش کاربران در شبکه اجتماعی Reddit، افرادی که با چنین مشکلی مواجه شدند، به‌سرعت توانستند با مراجعه به‌نمایندگی‌های گوگل یک دستگاه جدید را به‌عنوان جایگزین دریافت کنند که نشان از پشتیبانی و ارائه خدمات پس‌از فروش این کمپانی بزرگ دارد. ازسوی‌دیگر، کاربران گفتند باوجود این مشکل، به‌هیچ‌عنوان عملکرد دستگاه مختل نشد و دستگاه به‌خوبی مانند همیشه کار می‌کرد، اما به‌دلیل نمایان بودن این برآمدگی و ناهمسانی در زیرنمایشگر گوشی‌های پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو این مشکل برایشان اذیت‌کننده بود.

علاوه‌براین، تعدادی از کاربران عنوان کردند برآمدگی‌ و ناهمسانی زیر نمایشگر پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو زمانی قابل‌مشاهده بود که زیر نور و شرایطی خاص قرار می‌گرفتند؛ بنابراین می‌توان گفت این مشکل بسیار کوچک و ناچیز است. همچنین، کاربران ایرانی باید توجه داشته باشند، ازآنجایی که این گوشی‌های آمریکایی در ایران از مجرای قانونی وارد کشور نمی‌شوند شامل هیچ‌گونه گارانتی نمی‌شوند و باید برای خرید آن‌ها با احتیاط عمل کنند؛ درغیراین‌صورت عواقب هرگونه مشکل به‌عهده کاربران است.

Pixel 8 and Pixel 8 Pro display

برای درک بهتر از مشکل برآمدگی زیر نمایشگر پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو، باید به‌تصاویر با دقت کامل نگاه کنید تا متوجه شوید این برجستگی‌ها و امواج می‌توانند برای شما نیز اذیت‌کننده باشند. اما کاربران در سایر کشورها قادرند با مراجعه به‌نمایندگی‌های رسمی گوگل سریعا یک دستگاه جدید دریافت کنند، اما همان‌طورکه گفتیم موضوع برای کاربران ایرانی کاملا متفاوت خواهد بود؛ در ادامه چندین نمونه دیگر را مشاهده می‌کنید که به‌خوبی نشانگر نقص فنی گوشی‌های پیکسل ۸ است.

درحال‌حاضر، کمپانی بزرگ گوگل بیانیه‌ رسمی درباره مشکلات به‌وجود آمده منتشر نکرده و معلوم نیست دلیل بروز آن چیست؛ بااین‌حال، کارشناسان امیدوارند این موضوع سخت‌افزاری نباشد؛ درغیراین‌صورت ممکن است دستگاه‌های جایگزین نیز با همین مشکل در آینده روبه‌رو شوند. برهمین‌اساس، اگر مشکلات جدیدتری دراین‌باره منتشر شد تلاش می‌کنیم درسریع‌ترین زمان ممکن برای شما به‌اشتراک بگذاریم تا در زمان خرید با دید بازتری به‌سراغ محصولات گوگل بروید.

اخبار مرتبط: