یک یوتیوبر معروف با انتشار ویدئویی از کالبد شکافی کنسول پلی استیشن پورتال نشان داد این دستگاه از تراشه‌ بسیار ضعیف با قابلیت تعمیرپذیری فوق‌العاده پایینی برخوردار است که ارزش خرید آن را درمقایسه‌با سایر کنسول‌های قابل‌حمل کم می‌کند.

روز گذشته، یک یوتیوبر معروف به‌نام Jacob R با انتشار یک ویدئو کالبد شکافی از کنسول دستی و قابل‌حمل پلی استیشن پورتال به‌کاربران نشان داد این دستگاه تازه‌نفس از پردازنده‌ای کم توان با فرکانس بسیار پایین استفاده می‌کند، بنابراین ارزش خرید آن درمقایسه‌با کنسول‌های مشابه فوق‌العاده کمتر خواهد بود. همچنین، از دیگر جزئیاتی که از این ویدئو ۱۰ دقیقه‌ای می‌توان فهمید قابلیت تعمیرپذیری پلی استیشن پورتال محسوب می‌شود که باتوجه‌به مهندسی آن تعمیرات روی آن درصورت خرابی دشوار و تقریبا غیرممکن خواهد بود.

همان‌طورکه می‌دانید، کنسول پلی استیشن پورتال به‌عنوان یک دستگاه قابل‌حمل معرفی شد، اما برای استفاده از آن باید به وای‌فای PlayStation 5 متصل باشید؛ درغیراین‌صورت امکان استفاده از این دستگاه وجود ندارد. البته باید یادآور شویم برخی شایعات تایید می‌کنند کمپانی سونی قصد دارد از سرویس استریم بازی‌های ابری برای این دستگاه پشتیبانی کند؛ بنابراین، احتمالا در آینده پلی استیشن پورتال دیگر برای کار کردن نیازی به اتصال به پلی استیشن ۵ نداشته باشد.

برخلاف تصورات کمپانی ژاپنی سونی، محبوبیت پلی استیشن پورتال به‌صورت جهانی افزایش می‌یابد و گیمرها علاقه‌زیادی به‌خرید این محصول دارند؛ برهمین‌اساس، می‌توان تصور کرد در آینده‌ای نزدیک سونی از نسخه‌های پیشرفته‌تر با سخت‌افزار بهبودیافته رونمایی می‌کنند تا طیف وسیع‌تری از جامعه گیمرها در جهان به‌سمت آن جذب شوند. البته این موضوع شاید برای بازار ایران کمی متفاوت باشد، چراکه قیمت یک دستگاه کنسول پلی استیشن ۵ حدود ۳۰ میلیون تومان قیمت دارد و خرید لوازم جانبی آن می‌تواند قیمت را تا ۴۰ میلیون افزایش دهد؛ براین‌اساس، به‌نظر می‌رسد کاربران ایرانی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون برای خرید کنسولی متکی به پلی استیشن ۵ هزینه کنند.

کارشناسان و منتقدان می‌گویند کنسول پلی استیشن پورتال جانشین خوبی برای کنسول پلی استیشن ویتا محسوب نمی‌شود؛ اما وظیفه‌ای که به آن محول شده را می‌تواند به‌بهترین نحو انجام دهد که برای گیمرها زیادی که به‌صورت آماتور بازی می‌کنند کافی خواهد بود. ازسوی‌دیگر، کاربرانی که از کنترلرهای سوم شخص به‌همراه گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند شاید خرید پلی استیشن پورتال برای آن‌ها بسیار مناسب باشد، چراکه این دستگاه می‌تواند کیفیت بهتری دراختیار آن‌ها قرار دهد. بنابراین، اگر از کنسول پلی استیشن ۵ بهره‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم از این دستگاه بازی قابل‌حمل نیز استفاده کنید.

اخبار مرتبط: