خبر‌های مودم 5G اپل برای مدتی طولانی تیتر‌های اخبار‌ را به خود اختصاص داده‌اند و حالا مشخص شده که تولید مودم 5G اپل حتی در دو سال آینده هم اتفاق نخواهد افتاد.

سال‌ها قبل یک پرونده حقوقی بین اپل و کوالکام به وجود آمد و هدف آن، آشکار سازی نقص پتنت‌ها توسط یکی از شرکت‌ها بود. این پرونده مدت زیادی به طول انجامید و هردو شرکت‌ها درگیر کرد اما اپل قصد داشت تا همچنان مودم‌های 5G را تولید کند. به همین دلیل، هزینه‌ای به اینتل پرداخت شد تا این شرکت برای اپل، مودم‌های جدیدی بسازد.

اما پس از شکست‌های متعدد، بالاخره دست از کار کردن با اینتل کشید و علاوه بر پرداخت مبلغی بالا، تمامی شکایت‌های خود را علیه کوالکام کنار گذاشت و مودم‌های خود را از آن خریداری کرد. این توافق در سال 2018 انجام شد که در حقیقت، چند سال عقب‌تر از اولین آیفون مجهز به اینترنت 5G بود.

مودم-5G-اپل

در تمام مدت همکاری اپل با کوالکام، این کمپانی کوپرتینویی تلاش کرد تا مودم‌های 5G را به صورت بومی تولید کند. برای این کار حتی حدود 1 میلیارد دلار از شرکت اینتل، شامل 17000 پتنت و 2200 کارمند خریداری شد تا به اپل در تولید مودم جدید کمک کنند. این کار به اپل بسیار کمک کرد و حتی برخی از کاربران تصور می‌کردند که این شرکت می‌تواند برای سری آیفون ۱۵ از مودم‌های بومی استفاده کند.

اما نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه اعلام شد که مودم‌های اپل حتی برای سری 15 هم حاضر نخواهد شد. اما این تاریخ در آخرین اخبار دوباره به تعویق افتاده و بلومبرگ اعلام کرده که این مودم در دو الی سه سال آینده هم به کار نخواهد رفت. اپل امیدوار بود تا با این کار بتواند در هزینه‌های تولید تراشه صرفه‌جویی کند و همکاری خود با کوالکام را خاتمه دهد.

اما آخرین بار مشخص شد که مودم 5G اپل فضای بسیار زیادی را اشغال می‌کند و سرعت کمی دارد. به همین دلیل، این شرکت قرار است در سال‌های آینده هم از کوالکام برای دسترسی به اینترنت کمک بگیرد.

مطالب مرتبط: سری آیفون ۱۶ از سیستم حرارتی گرافن برای کاهش دما استفاده می‌کند؛ چاره‌جویی غول کوپرتینو برای مشکلات گرمایشی