درست کمی بعد از معرفی سری میت ۶۰ مشخص شده که این شرکت قادر نیست تا به راحتی به این حجم از سفارشات برای دستگاه‌های جدید پاسخ دهد.

همزمان با معرفی نسل‌های جدید پرچمداران هوآوی، تحریم‌های آمریکا نسبت به این کشور افزایش یافته که باعث بروز مشکلاتی شده است. در میان برخی از مهم‌ترین مشکلات ایجاد شده می‌توان به کاهش توانایی شرکت در تولید تراشه‌های جدید اشاره کرد.

امسال این شرکت در زمان معرفی سری میت ۶۰ تمامی افراد را شگفت‌زده کرد زیرا در این سری از دستگاه‌های برای اولین بار پس از سال 2020، هوآوی موفق شده بود تا از تراشه‌های اختصاصی خود به همراه مودم 5G استفاده کند. همین موضوع باعث شدت گرفتن تحریم‌ها شد و قوانین جدید آمریکا باعث شد تا این شرکت نتواند تجهیزات مورد نیاز برای ساخت تراشه‌های جدید را دریافت کند.

تراشه هواوی کرین 9000s

با این وجود، هنوز مشخص نیست که هوآوی چگونه موفق به ساخت تراشه‌های Kirin 9000 با معماری 7 نانومتری شده زیرا این شرکت هیچ دسترسی به موارد نیاز برای ساخت آن نداشته است. برای مثال می‌توان به سری هوآوی پی 60 اشاره کرد که در آن‌ها از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده شده بود. اما حتی آن تراشه‌ هم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده بود که به اینترنت 5G دسترسی نداشته باشد.

البته در آن زمان مجوزی به هوآوی داده شده بود تا این شرکت بتواند تراشه‌های 4G را از کشور‌های دیگر وارد کند. چیزی که در مورد تراشه 9000 شگفت‌انگیز بود، شباهت معماری آن به معماری TSMC بود که نشان می‌داد با وجود اعمال تحریم‌های آمریکا علیه چین، هوآوی تنها چند سال با برترین شرکت‌های ساخت تراشه فاصله دارد.

همین موضوع باعث هیجان زدگی کاربران و ایجاد مشکل برای سری میت ۶۰ شد زیرا تقاضا برای خرید این دستگاه‌ها بیش از حد بالا رفت. هوآوی با مطلع شدن از این موضوع، دستگاه را در حالت پیش‌خرید قرار داد تا زمان بیشتری برای تامین دستگاه‌ها داشته باشد اما هنوز مشخص نیست که آیا این شرکت می‌تواند با تقاضای بالا مقابله کند یا خیر.

مطالب مرتبط: هواوی به پادشاهی در بازار چین ادامه می‌دهد؛ رشد ۹۰ درصدی فروش در ماه گذشته