یک گزارش جدید نشان می‌دهد کمپانی سامسونگ رسما اعلام کرد روی توسعه گوشی تاشو اقتصادی و ارزان‌قیمت کار نمی‌کند؛ بنابراین تمامی اخبار پیرامون این موضوع شایعه‌ای بیش نیست.

طی سال‌های اخیر، کمپانی کره‌ای سامسونگ به‌عنوان پادشاه بی‌چون‌وچرای دنیای گوشی‌های تاشو شناخته می‌شود، چراکه با ارائه دو مدل گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ توانسته طیف وسیعی از کاربران را متقاعد کند که وارد جهانی تازه با فناوری پیچیده‌تری شوند. باوجوداین، باید اشاره کرد هزینه‌های تحقیق‌وتوسعه گوشی‌های تاشو برای سامسونگ و سایر سازندگان بسیار بیشتر از دستگاه‌های معمولی تمام می‌شود؛ بنابراین ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم نسخه‌ای از آن‌ها را با قیمتی کمتر از ۱۲۰۰ دلار داشته باشیم.

چندی پیش، برخی از خبرگزاری‌های حوزه فناوری با انتشار اخباری مبنی‌بر تولید گوشی تاشو اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه ازسوی سامسونگ اظهار کردند که تابستان سال ۲۰۲۴ میلادی این کمپانی کره‌ای درکنار گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ از دو نسخه ارزان‌قیمت برای کاربران با بودجه‌های محدود رونمایی می‌کند تا طیف وسیع‌تری از کاربران وارد اکوسیستم گوشی‌های تاشو شوند؛ بااین‌حال، امروز غول فناوری کره‌ای با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد این کمپانی روی چنین پروژه‌ای کار نمی‌کند و تمامی شایعات مربوطه را بی‌اساس خواند.

قیمت گوشی های تاشو سامسونگ

برای یادآوری باید بگوییم اولین شایعات درباره تولید گوشی‌های تاشو و ارزان‌قیمت ازسوی سامسونگ در ماه آگوست مصادف‌با مردادماه سال‌جاری آغاز شد که نشان می‌دهد این کمپانی بزرگ کر‌ه‌ای دو نسخه گوشی Fan Edition را توسعه می‌دهد، اما هیچ‌گونه اشاره‌ای به‌ بازه‌قیمتی نشد. سپس، در آخرین شایعات که چندی پیش منتشر شد منابعی در شبکه‌ اجتماعی توییتر X اظهار کرد این مدل‌های اقتصادی با قیمتی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار عرضه می‌شوند.

درحال‌حاضر، فناوری پیچیده صفحه‌نمایش و لولای قطره‌ای گوشی‌های تاشو سامسونگ هزینه‌های سرسام‌آوری دارد که اجازه نمی‌دهد بازه‌‌قیمتی این دستگاه‌ها زیر ۱۵۰۰ دلار باشد؛ اکنون، با دانستن چنین موضوعی چگونه می‌توان تصور کرد که سامسونگ دو گوشی FE از سری گلکسی Z را با قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار دراختیار کاربران قرار می‌دهد؛ شاید لازم باشد ذکر کنیم که برخی از گوشی‌های سری A سامسونگ قیمتی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار دارند و تمام نسخه‌های این سری میان‌رده یا مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شوند.

البته باید گفت سخنگوی سامسونگ ایده تولید گوشی تاشو اقتصادی را به‌طورکامل رد نکرد؛ به‌عبارتی‌دقیق‌تر، ایده‌هایی برای آن وجود دارد، اما چنین گوشی‌هایی نمی‌تواند بسیار ارزان فروخته شود. به‌عنوان‌مثال، گلکسی زد فولد ۵ با قیمت پایه ۱۷۹۹ دلار و گلکسی زد فلیپ ۵ با قیمت پایه ۹۹۹ دلار فروخته می‌شوند؛ اکنون باید تصور کرد با کاهش قدرت برخی مشخصات سخت‌افزاری مانند دوربین و تراشه یا استفاده از متریال ضعیف‌تر برای بدنه دستگاه می‌توان یک تاشوی Fan Edition تولید کرد.

براین‌اساس، بازه قیمتی گلکسی زد فولد FE احتمالا بین ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار و گلکسی زد فلیپ FE احتمالا با قیمت پایه ۶۰۰ تا ۶۵۰ دلار وارد بازار می‌شوند تا طیف وسیعی‌تری از کاربران را دربربگیرد. باوجوداین، بازهم نباید روی معرفی نسخه‌های FE حساب باز کنید و اگر علاقه به گوشی‌های تاشو دارید پول‌هایتان را پس‌ازانداز کنید تا زمان معرفی نسخه جدید در تیرماه سال ۱۴۰۳ بتوانید یک نسخه از آن را خریداری کنید. همچنین، خرید نسخه‌های فعلی به‌دلیل مشکلات طراحی و فرورفتگی وسط صفحه‌نمایش پیشنهاد نمی‌شود.

اخبار مرتبط: