به‌دلیل قیمت بالای اسنپدراگون +۷ نسل ۲، کوالکام می‌خواهد اسنپدراگون ۷ نسل ۳ را با مشخصات ضعیف‌تر و قیمت پایین‌تر راهی بازار کند.

هفته گذشته در مقاله‌ای به بهترین گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده بازار از نگاه بنچ‌مارک آنتوتو اشاره کردیم. در لیست دستگاه‌های پرچمدار، ۲ گوشی سری ۱۴ شیائومی به‌لطف اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با اختلاف بهترین دستگاه‌های این سری بودند. اما در بخش میان‌رده هم ۲ دستگاه ریلمی GT نئو ۵ ‌SE و ردمی نوت ۱۲ توربو با بهره‌مندی از اسنپدراگون +۷ نسل ۲ اختلاف زیادی نسبت به نسخه‌های بعدی داشتند. اما تراشه مذکور قیمت بسیار بالایی داشت و عملا از بازار میان‌رده خارج شده بود. در نتیجه این تراشه در دستگاه‌های بسیار معدودی تعبیه شد و کوالکام تصمیم گرفت تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۳ را هر چه سریع‌تر راهی بازار کند تا بازار را از دست ندهد.

اسنپدراگون ۷ نسل ۳ با فناوری ۴ نانومتری TSMC

براساس گزارش افشاگر نام‌آشنای چینی، Digital Chat Station اسنپدراگون ۷ نسل ۳ با فناوری ۴ نانومتری TSMC ساخته شده است. همچنین از معماری هسته ۱+۳+۴ بهره می‌برد. این تراشه از هسته اصلی Cortex-A715 با کلاک اسپید ۲.۶۳ گیگاهرتزی، ۳ هسته ۲.۴ گیگاهرتزی و ۴ هسته کم‌مصرف ۱.۸ گیگاهرتزی بهره می‌برد. علاوه‌بر آن درکنار هسته‌های مذکور، پردازنده گرافیکی Adreno 720 قرار می‌گیرد. برای مقایسه، اسنپدراگون +۷ نسل ۲ از هسته اصلی ۲.۹۱ گیگاهرتزی، ۳ هسته ۲.۴۹ گیگاهرتزی و ۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتزی به‌همراه پردازنده گرافیکی Adreno 725 بهره می‌برد.

اختلاف عملکرد بین ۲ تراشه کاملا مشهود است و سیاست کوالکام را برای عرضه جانشین ارزان‌تر نشان می‌دهد. درحقیقت عملکرد اسنپدراگون +۷ نسل ۲ به‌حدی بالا بود که در گوشی‌های قاتل پرچمدار مورد استفاده قرار گرفته بود و از پرچمداران ۲ سال قبل با تراشه اسنپدراگون +۸ نسل یک عملکرد بهتری داشت. بنابراین انتظار می‌رود اسنپدراگون ۷ نسل ۳ باوجود سخت‌افزار ضعیف‌تر، عملکرد بهتری در بازار داشته باشد و کوالکام نقش پررنگ‌تری در بازار میان‌رده ایفا کند.

نظر شما چیست؟ آیا با تضعیف تراشه سری اسنپدراگون ۷ برای ارزان‌تر کردن آن موافقید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: