گزارش‌ها نشان می‌دهد سری شیائومی ۱۴ به‌دلیل مشخصات سخت‌افزاری بهینه توانسته تنها کمتر از ۱۰ روز حدود ۱.۴۴ میلیون دستگاه فروش داشته باشد؛ باوجوداینکه این گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی حضور ندارد.

هما‌ن‌طورکه می‌دانید، اواسط ماه گذشته، سری شیائومی ۱۴ با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به‌همراه سیستم دوربین قدرت‌مند معرفی شد که انتظار می‌رود یکی از بهترین و پرفروش‌ترین گوشی‌ها در بازار داخلی چین تبدیل شوند. البته باید یادآوری کنیم نسخه دیگری از این سری به‌نام شیائومی ۱۴ اولترا وجود دارد که اواسط سال ۲۰۲۴ میلادی معرفی خواهد شد و مشخصات سخت‌افزاری و سنسورهای پیشرفته‌تری دارد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این سری پرچمدار می‌پردازیم.

براساس اعلام رسمی کمپانی سازنده، سری شیائومی ۱۴ تنها در بازار داخلی چین عرضه می‌شود و زمان ورود آن به‌بازار مشخص نیست. باوجوداین، گزارش‌ها نشان می‌دهد نسخه‌های سری شیائومی ۱۴ توانسته طی ۱۰ روز ابتدایی ۱.۴۴ میلیون دستگاه فروش داشته باشد که یک رکوردشکنی فوق‌العاده برای یک سری اندرویدی محسوب می‌شود؛ بنابراین دریک جمله باید گفت شیائومی رقابت شدید و سختی را با سامسونگ و اپل ایجاد کرده و می‌خواهد پیروز این میدان حداقل در بازار داخلی چین باشد.

سری شیائومی ۱۴

علاوه‌براین، پیش‌تر ذکر کردیم سری شیائومی ۱۴ هنوز وارد بازار جهانی نشده و کاربران سایر کشورها به این دستگاه دسترسی ندارند. شاید یکی از مهم‌ترین بازارها برای تقویت فروش جدیدترین پرچمدار شیائومی، بازار هند باشد که اتفاقا علاقه‌ خاصی به محصولات شیائومی و سایر برندهای چینی به‌دلیل قیمت پایین و ارائه مشخصات سخت‌افزاری بالا دارند. ازسوی‌دیگر، سازنده چینی موردبحث می‌تواند با معرفی شیائومی ۱۴ اولترا در اواسط یا اواخر سال ۲۰۲۴ میلادی میزان فروش و محبوبیت سری جدیدش را احیا کند.

در نهایت باید بگوییم، کمپانی‌های بزرگ شیائومی، سامسونگ و اپل به‌دلیل رقابت تنگاتنگی که با یکدیگر دارند همواره تلاش می‌کنند بهترین گوشی‌های هوشمند را روانه بازار کنند تا کاربران ترغیب به خرید شوند. چندی پیش، کمپانی شیائومی از سیستم‌عامل اختصاصی HyperOS رونمایی کرد که قابلیت‌های زیادی دارد و برپایه اندروید ساخته شده است، اما احتمالا به‌دلیل ناشناس بودن باعث می‌شود کاربران جهانی با آن ارتباط برقرار نکنند و فروش آن در سایر کشور بسیار پایین‌تر از سطح انتظار باشد.

اخبار مرتبط: