گزارشها نشان میدهد استودیو ژاپنی CAPCOM قصد دارد نسخه اصلی بازی ویدئویی Resident Evil را که در سال ۱۹۹۶ میلادی منتشر شد، بهوسیله موتور قدرتمند Unreal Engine 5 دوباره بازسازی کند.
طی دو دهه اخیر، فرنچایز Resident Evil بهیکی از بهترین و پرطرفدارانترین بازیهای ویدئویی تبدیل شده که نسخههای جدید و قدیم آن بهصورت سالانه میلیون دلار برای استودیو CAPCOM درآمدزایی میکند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که سناریو رزیدنت اویل با الهام از بازی خانه شیرین (Sweet Home) در سال ۱۹۹۵ نوشت و پسازآن در سال ۱۹۹۶ برای کنسول پلی استیشن منتشر شد؛ آمار و نظرسنجیهای مردمی نشان میدهد عرضه اولین نسخه Resident Evil برای همیشه سبک وحشت و بقا را تغییر داد.
شاید نسخه اصلی Resident Evil یکی از جذابترین گیمپلیها را در این فرنچایز داشته باشد که گیمرها میتوانند با اتمام آن از همهچیز دردنیای ترسناک زامبیها مطلع شوند. جهت یادآوری باید بگوییم پساز قطع ارتباط با گروه ضربت S.T.A.R.S Bravo، تیم آلفا بهرهبری آلبرت وسکر معروف در کوههای آرکلی سردرگم میشوند، اما دیری نمیپاید که خودشان درنزدیکی عمارت بهظاهر متروک اسپنسر پیدا میکند؛ دراین قسمت از بازی، پلیرها با هدایت جیل ولنتاین یا کریس ردفیلد وارد عمارت میشوند و خیلی زود پی میبرند که آنها تنها افراد حاضر در عمارت نیستند.
درحقیقت باید گفت، این عمارت مرکزی برای تحقیقات شرکت داروسازی مخوف آمبرلا بود که تیم آلفا درنزدیکی آن سرگردان شد. همچنین، باید بگوییم در ادامه راه، پلیرها با پازلهای فکری، چالشهای بسیار سخت و خط داستانی فوقالعاده جذاب روبهرو هستند که آن را بهعنوانی یکی از بهترین بازیهای ویدئویی درکل صعنت گیمینگ میکند؛ در سال ۲۰۰۲، استودیو کپکام یک نسخه بازسازی شده Resident Evil را برای برای کنسول Nintendo GameCube منتشر کرد که لقب بهترین بازسازیهای دوران را بهخودش اختصاص داد.
علاوهبراین، در سالهای اخیر، استودیو CAPCOM توانست رزیدنت اویل 2، رزیدنت اویل 3 و رزیدنت اویل 4 را بهموفقیتهای بزرگی برساند؛ همچنین نسخههای بازسازیشده آنها با استقبال گرم هواداران برخورار شد که نشان میدهد ژانر وحشت و بقای این استودیو طرفداران سرسختی دارد. اگر تیم توسعهدهنده بخواهد برنامه سالهای اخیر را دنبال کند، احتمالا طی یک یا دو سال آینده شاهد انتشار Resident Evil 5 خواهیم بود. باوجوداین، بسیاری از گیمرها خواستار بازسازی نسخه Resident Evil و Evil Code: Veronica هستند.
درحالحاضر، تنها استودیو CAMCOM میداند چه برنامهای برای آینده فرانچایز رزیدنت اویل وجود دارد، اما گزارشهای جدید وجود دارد که نشان میدهد نسخه اصلی با موتور Unreal Engine 5 بازسازی میشود تا خواستههای گیمرهای حرفهای برآورده شود و بتوانند بهدوران قدیم بازگردند. شاید پلیرهای قدیمی نیز با شنیدن بازسازی این نسخه علاقهای به امتحان کردن آن داشته باشد تا شاید خاطرات دوران جوانی برای آنها تداعی شود.
روز گذشته، تریلری چهار دقیقهای از گیمپلی Resident Evil در کانال یوتیوب «RE Biohazard» آپلود شده که لحظات مختلفی از نسخه اصلی را بهما نشان میدهد. همچنین، توسعهدهندگان با اضافه کردن بخشهای جدید مانند نویسنده خاطرات نگهبان، فیزیک و هوش مصنوعی دشمنان آن را بسیار جذابتر و طبیعیتر از قبل خواهند کرد؛ ازسویدیگر، رویارویی با باسفایتها شاید مهمترین قسمت Resident Evil باشد که مورد تحول عظیمی قرار میگیرد.
اخبار مرتبط:
یعنی خداوکیلی دارم از این خبر کفو خون قاطی میکنم
پلیرهای دهه شصتی بازی هایی که به هیجان میاوردشون از انگشتای دست کمتره یکیش اینه که نسخه اصلیشو ده بار بیشتر تموم کردم
از الان های🥲
🙂
اخ اخ گفتی.بازی و گیمر فقط دهه شصتی.از آتاری و نینتندو سگا و سوپر نینتندو تا ps1
🙂
فقط خداکنه اون تابلوها نباش ک واقعا رو مخ بود اون موقع هم ک نه اینترنت بوذ نه راهنمایی چقدر سر ترکیب تابلوها عذاب کشیدیم
هنوز چیزی درباره گیمپلی بازی مشخص نیست!
این ویدئو هم گذاشته شد یک بخشی از نسخه ریمیک واسه سال ۲۰۰۲
چرا از خودت حرف درمیاری
اولا تو سال ۲۰۰۲ اصلا انریل انجین وجود نداشته
دوما این لوگو که RE رو با رنگ قرمز نشون میده از ریمیک اویل ۲ به بعد اومد یعنی ۲۰۱۸
سوما تفاوت انریل انجین رو با نسخه ۲۰۰۲ که هر کسی متوجه میشه ، خوهشا نظر الکی نده .
کسی نگفت این ویدئو مروبط Unreal Engine
در حقیقت این ویدئو فقط برای این آپلود شده که یه بخشی از رزدینت اویل ۱ نشون داده بشه
یعنی این ویدئو رسمی نیست دوست عزیز
سلام. آنریل انجین یا به زبان پارسی موتور بازی سازی آنریل ، سال دو هزار و دو که سهل است، سال هزار و نهصد و نود و هشت هم بود . نخستین شماره موتور بازی سازی. آنریل انجین توسط شرکت اپیک گیمز در سال هزار و نهصد و نود و هشت ساخته و پرداخته شد و نخستین بازی های ساخته شده با این موتور بازی سازی نیز در همان سال به بازار پرزرق و برق بازی های ویدئویی روانه شد.
یادته بخدا عذاب کشیدم نزدیک یک ماه بازی همینطوری موند هر باز یه ساعت بازی میکردم همشم دور تابلو ها که اخذش فهمیدم چی به چیه اگر مثل الان نت بود و کلیپو اینچیزا راحت میشد پیداش کرد معماشو ولی اون زمان این چیزا اصلا نبود فقط دنها راه کسایی بودن که بازیو تکمیل کرده بودن اونم بیش از چند باز که تو خاطرشون باشه و اونم اگر میشد طرفی که رد کرده بازیو کامل پیدا کنی که نمیشد اینطوری بود که یه بازی رزسدنت اویلچندین ماه طول میکشید به اخر بردنش یا مثلا رزیدنت اویل سه که قسمت فاظلابش سه ماه تمام گیر کرده بودم روی قسمت اون دستگاه که شبیه خونه سازی اتاری دشتی بود و موزیکم میخوند که اونو میگفتک هرکی اقا تو بازی اویل سه رو بازی کردی ؟اصلا میدونی رزیدنت اویل چیه؟بعضیا که خیلی مثلا امروزی بودن میگفت چرا نمیدونم بابا مگه اتاری نمیگی🥲🥲🥲😭بعد هر کسی این سبک بازسو علاقه نداشت اون موقع فقط میگفتن سونی قخریم فوتبال ح یفی یزنیم اینطوری میشد بازی که وقتی معماشو پیدا میکردیم از شدت خوشحالی ده بار پشت هم عاروق میزدیم ناخوداگاه و زمسنو چنگ میزدیم😂😂😂
🙂
پس لیون کجاست ؟
لئون تو رزیدنت اویل ۲ بود مشتی این اویل ۱ هست
هنوز جزئیات کامل در مورد این بازی منتشر نشده
ولی احتمال اضافه شدن این کاراکتر کمه چون توی داستان اصلی از قسمت دوم اضافه شد
دوست دارم فقط چیزی رو تغییر ندن همون باشه ولی دوربین سوم شخص عالی میشه اویل ۳ که خراب کرد ۴ خوب بود ولی ۲ عالی بود
این تیزر اصلا تاییدیه رسمی کپ کام نیست و به کپکام ارتباطی نداره.کار یکسری ماد ساز و گیمرای حرفه ای طرفدار رزیدنت اویله که مقدارکمی از اویل یک اصلی رو با انریل انجین پنج بازسازی کردن که انصافا هم کارشون درسته..کاش خود کپکام چنین چیزی و بزودی بده که خفن میشه✌✌👏👏👏👏👏
این خبر براساس گزارشهایی که در مورد بازی هستن نوشته شده و هنوز پاسخی از کپکام براش منتشر نشده
🙂