سامسونگ قصد دارد با افزایش ۱۰ درصدی فروش سری S24 نسبت به S23 با اپل رقابت کند و برای این کار می‌خواهد درکنار افزودن هوش مصنوعی، رابط کاربری خود را بهبود بخشد.

پس از عرضه ۲ نسخه محبوب گلکسی S9 و S10، سامسونگ تا سالیان زیادی نتوانست موفقیت آنها را تکرار کند. این مسئله با عرضه سری گلکسی S23 تغییر کرد و این سری به‌لطف استفاده از نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی توانست عملکرد موفقیت‌آمیزی در بازار داشته باشد. اکنون گزارش جدید منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ نه‌تنها می‌خواهد موفقیت قبلی را تکرار کند، بلکه حتی با پرچمداران سری S24 عملکرد بهتری از سال گذشته داشته باشد.

به‌گزارش وب‌سایت خبری The Korea Daily، سامسونگ می‌خواهد سال ۲۰۲۴ با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سری S23 فروش سری گلکسی S24 را به ۳۵ میلیون دستگاه برساند. براساس شایعات قبلی، سامسونگ چهارشنبه ۲۷ دی ماه در مراسم گلکسی آنپکد از سری پرچمدار گلکسی S24 رونمایی می‌کند که اولین گوشی سری گلکسی مجهز به هوش مصنوعی خواهد بود. در مقایسه، ۲ سری S21 و S22 فروشی کمتر از ۳۰ میلیون دستگاه داشتند و S23 موفق به فروش ۳۱ میلیون نسخه شد. بنابراین صعود به ۳۵ میلیون کار آسانی نخواهد بود و احتمالا سامسونگ از قابلیت‌های جدید و نوآورانه‌ای در این گوشی بهره خواهد برد تا به این آمار دست یابد. همچنین سامسونگ به‌صورت رسمی اعلام کرده هدف آنها در سال ۲۰۲۴ فروش ۲۵۳ میلیون دستگاه است.

 سری S24 سامسونگ

یک منبع ناشناس داخلی مدعی شد که باتوجه به وضعیت بازار فروش سامسونگ ممکن است کمی تغییر کند، اما هدف اصلی شرکت تنظیم شده است. تحلیلگران معتقدند فروش جهانی اپل و سامسونگ در سال ۲۰۲۴ نزدیک به ۲۵۰ میلیون نسخه باشد. حتی برخی براین باورند اپل در سال ۲۰۲۴ سامسونگ را کنار می‌زند و فروش خود را از غول فناوری کره‌ای بیشتر خواهد کرد که می‌تواند برای سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشنده گوشی هوشمند جهان طی سال‌های گذشته نگران کننده باشد.

براساس گزارش منتشر شده، حدود ۷۵ درصد فروش گوشی‌های سامسونگ به نسخه‌های اقتصادی و میان‌رده تعلق دارد که باعث شده میانگین قیمت گوشی‌های فروخته شده (ASP) سامسونگ ۲۹۵ دلار باشد. این در حالی است که میانگین قیمت گوشی‌های فروخته شده اپل ۹۸۸ دلار است. در مقابل سامسونگ می‌خواهد سال ۲۰۲۴ فروش محصولات پرچمدار خود را افزایش دهد و نقش آنها را در لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان پررنگ‌تر کند. مثلا سال گذشته فقط گلکسی اس ۲۳ اولترا به لیست ۱۰ گوشی پرفروش راه یافت.

دنیل آرائوخو، معاون سامسونگ MX دراین باره گفت: «انتظار داریم تقاضا و فروش محصولات پرچمدار در سال آینده افزایش یابد. سال گذشته موفق شدیم به رشد ۲ رقمی در شاخص سالانه دست یافتیم و رشد فروش ما از رشد بازار بیشتر بود». علاوه‌بر آن سامسونگ می‌خواهد فروش محصولات تاشو سری زد را به بیش از ۱۰ میلیون برساند. پیش از این گزارش شده بود مدیران سامسونگ معتقدند با اضافه کردن هوش مصنوعی به دستگاه (بدون نیاز به اینترنت) و بهبود رابط کاربری می‌تواند فاصله خود را نسبت به اپل کاهش دهد. به‌همین دلیل هم با گوگل و مایکروسافت برای گنجاندن گوگل بارد یا ChatGPT به گوشی‌های خود همکاری خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ آیا در ادامه سامسونگ موفق می‌شود در رقابت با اپل فاصله خود را کمتر کند یا اپل فروشنده اصلی محصولات پرچمدار باقی می‌ماند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: