به تازگی شرکت‌های زیادی در تلاشند تا از نرم‌افزار اندروید فاصله بگیرند و نرم‌افزار اختصاصی خود را طراحی کنند، حالا اخباری در مورد نرم‌افزار اختصاصی ویوو منتشر شده است.

این نرم‌افزار BlueOS نام دارد که معرفی آن به صورت رسمی در مراسم برنامه نویسان 2023 ویوو انجام شد. در رویداد معرفی اعلام شد که این شرکت در حقیقت از سال 2018 به طراحی نرم‌افزار خود پرداخته و سعی کرده تا آن را از نرم‌افزار‌های دیگر مجهز‌تر کند. طبق گفته‌های شرکت، هدف طراحی این سیستم‌عامل، رفع‌ محدودیت برنامه‌های اندروید بوده است.

بلو او اس در حقیقت اولین سیستم‌عامل جهان به حساب می‌آید که در آن از فریم ورک RUST استفاده شده است. در رونمایی نرم‌افزار اختصاصی ویوو اعلام شد که این نرم‌افزار سه ویژگی شاخص دارد که شامل استفاده هوشمند، تجربه کاربری روان‌تر و امنیت بیشتر اطلاعات کاربران می‌شود.

وویو BlueOS

برای ورود اطلاعات به این سیستم می‌توان از رو‌ش‌های مختلفی مثل صدا، متن و یا حتی امواج مغزی استفاده کرد. همچنین این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی اطلاعات‌تان را بین دستگاه‌های مختلف جابجا کنید. در ادامه ویوو اعلام کرد که این نرم‌افزار توانسته استفاده از رم را تا 67 درصد کاهش دهد و در کنار آن، سرعت پاسخ‌دهی و سرعت رندر گیری را بالاتر ببرد.

نکته جالب اینجاست که دستگاه مورد نیاز برای استفاده از این نرم‌افزار فقط به 32 مگابایت رم نیاز دارد که نشان می‌دهد شما حتی می‌توانید از آن در لوازم خانگی هوشمند هم بهره‌ ببرید. اما باید گفت که ویوو در مراسم معرفی حرفی در مورد زمان عرضه این نرم‌افزار برای تلفن‌های همراه نزد و مشخص نیست که این اتفاق قرار است در چه زمانی رخ دهد.

پس تا اطلاع ثانوی، دستگاه‌های این شرکت قرار است از رابط کاربری اندروید بهره ببرد. در این مراسم اعلام شد که اولین دستگاه مجهز به بلو او اس، ویوو واچ ۳ خواهد بود که در ۱۳ نوامبر معرفی می‌شود.

مطالب مرتبط: