قابلیت اتصال حساب گوگل به گوگل مسیج فراهم شده تا کاربران بتوانند به‌آسانی روی چند دستگاه به حساب SMSهای خود دسترسی داشته باشند.

شرکت گوگل دیروز اعلام کرد نسخه تحت وب اپلیکیشن مسیج (Messages) به این نشانی به‌روزرسانی شده و قابلیت اتصال آن به حساب گوگل (Google Account) وجود دارد. البته این قابلیت در گوشی پشتیبانی نمی‌شد، اما از امروز در دسترس قرار گرفته است. با مراجعه به وب‌سایت گوگل مسیج یا مراجعه به اپلیکیشن آن در تبلت‌های اندرویدی، گزینه‌ای نمایش داده می‌شود که از کاربر می‌خواهد حساب کاربری گوگل خود را به برنامه مسیج متصل کند. پس از ورود به این پیام باید برنامه مسیج را روی گوشی باز کرد و در این مرحله یک گزینه جدید برای اتصال دستگاه‌ها قرار گرفته است.

 نسخه تحت وب اپلیکیشن مسیج

در روش جدید، با وارد کردن ایموجی نمایش داده شده در تبلت یا کامپیوتر روی گوشی می‌توان با انتخاب گزینه اتصال بین ۲ دستگاه به حساب کاربری وارد شد. همچنین رابط کاربری نسخه تحت وب بهبود یافته و بخش‌های «آرشیو»، «اسپم»، «بلاک شده»، «تنظیمات» و «قطع اتصال» در نوار پیمایش قرار می‌گیرند. پیش از این همه بخش‌های مذکور در منو قرار داشت که با کلیک روی علامت منو باز می‌شد. البته درحال حاضر هم رابط کاربری قدیمی در بخش اتصال ۲ دستگاه با استفاده از کد QR مشاهده می‌شود. توجه به این مسئله ضروری است که هر اکانت فقط روی یک نسخه تحت وب قابل دسترسی است، اما تعداد بی‌شماری تبلت قابلیت اتصال دارند که با نام دستگاه به‌نمایش در می‌آیند.

در انتها، قابلیت روش جدید اتصال بین ۲ دستگاه تاکنون فقط در نسخه بتا قرار گرفته و به‌زودی در دسترس تمامی کاربران قرار می‌گیرد. در‌صورتی که برای شما فعال نشد مطمئن شوید آخرین نسخه برنامه گوگل مسیج را نصب کرده‌اید و سپس امتحان کنید.

اخبار مرتبط: