یک کانال افشاگری چینی با انتشار ویدئویی از کالبد شکافی کنسول دستی و قابل‌حمل Lenovo Legion Go از مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه مانند پردازنده قدرت‌مند AMD Ryzen Z1 و سیستم خنک کننده آن رونمایی کرد.

به‌تازگی، یک کانال سخت‌افزاری چینی معروف به‌نام Golden Pig Upgrade در پلتفرم رسانه اجتماعی چینی بیلی‌بیلی ویدئویی از کالبد شکافی کنسول دستی و قابل‌حمل Lenovo Legion Go را به‌اشتراک گذاشت. برای شروع، این کانال از مشخصات و قطعات سخت‌افزاری رونمایی می‌کند و نشان می‌دهد این دستگاه درمقایسه‌با سایر کنسول‌های دستی تفاوت آنچانی ندارد و بدنه درونی از ظاهری یکسان بهره می‌برد؛ باوجوداین، باید یادآور شویم سیستم‌ خنک‌کننده کمی کوچک‌تر و این موضوع کاملا در این کنسول مشهود است.

Lenovo Legion Go

درمقام مقایسه‌، کنسول قابل‌حمل Lenovo Legion Go از فن خنک‌کننده کوچک‌تری برای دفع گرما نسبت‌به کنسول دستی ASUS ROG Ally بهره می‌برد؛ به‌عبارتی دقیق‌تر، کنسول موردبحث از یک هیت سینگ با باله‌های آلومینیومی به‌همراه لوله حرارتی مسی استفاده می‌کند، اما ASUS ROG Ally با دو لوله حرارتی مسی و یک پایه مسی عرضه می‌شود که می‌تواند به‌خوبی به کاهش دما حین اجرای بازی‌های ویدئویی یا پایداری آن کمک کند.

طبق آخرین‌ گزارش‌ها، کمپانی ایسوس هنگام عرضه کنسول ROG Ally با مشکلات فراوانی برای خروجی گرما دست‌وپنجه نرم می‌کرد که می‌بایست ازطریق به‌روزرسانی‌های میان‌افزاری آن‌ها را برطرف می‌کرد. همچنین، آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهد مشکل گرمایشی کنسول قابل‌حمل Lenovo Legion GO اساسا مشابه ROG Ally است و تقریبا همان توان حرارتی را به‌نمایش می‌گذارد؛ در ادامه کانال یوتیوبی برای آگاهی بیشتر و انجام سایر قطعات را جدا می‌کند.

کنسول قابل‌حمل Lenovo Legion Go

در ادامه ویدئو مشاهده می‌کنیم براکت پلاستیکی ABS را جدا کرد تا از باتری غول‌پیکر ۴۹.۲ وات‌ساعتی رونمایی کند که فضای بزرگی را که نسبتا ابعاد کلی دستگاه را اشغال کرده است. پس‌از به‌نمایش گذاشتن محفظه باتری، وارد بخش بسیار هیجان‌انگیز مادربرد اصلی کنسول Lenovo Legion Go می‌شویم که بخش مورد علاقه و قلب تپنده آن محسوب می‌شود. این بخش خاص، از پردازنده AMD Ryzen Z1 Extreme به‌همراه ۱۶ گیگابایت حافظه LPDDR5X-7200 بهره‌ می‌برد.

علاوه‌براین، برای ذخیره‌سازی بازی‌های ویدئویی از حداکثر یک ترابایت حافظه داخلی PCIe Gen4 SSD و یک شیار microSD با پشتیبانی از حداکثر ۲ ترابایت حافظه جانبی می‌تواند فوق‌العاده به‌ارزش خرید و میزان فروش این کنسول قابل‌حمل کمک کند. البته ساختار کنسول Lenovo Legion Go درمقایسه‌با سایر کنسول‌های دستی موجود در جهان یکی است، اما به‌دلیل استفاده از صفحه‌نمایش بزرگ‌تر منطقی خواهد بود که باتری بزرگ‌تری برای پشتیبانی داشته باشد؛ همچنین، باتری با ظرفیت بیشتر کاربران از شارژ مجدد روزانه بی‌نیاز می‌سازد.

اخبار مرتبط: