براساس گزارش‌ها، با ورود مولد هوش مصنوعی MyAI و راه‌اندازی سرویس اشتراکی اسنپ‌چت‌پلاس، تعداد کاربران اسنپ‌چت به بیش از ۴۰۰ میلیون نفر رسیده است.

هوش مصنوعی MyAI در ماه مه (اواسط بهار پارسال)، برای مشترکان ماهیانه اسنپ‌چت‌پلاس در بریتانیا عرضه شد و بعد از مدتی شرکت اسنپ‌چت آن را در ماه فوریه (بهمن ماه)، برای کلیه کاربران بریتانیایی فعال کرد. به نظر می‌رسد قابلیت‌های این هوش مصنوعی باعث افزایش تعداد کاربران اسنپ‌چت شده است.

شرکت اسنپ در گزارش رسمی اعلام کرد، درآمد سه‌ماهه سوم سال‌جاری را افزایش داده و اکنون به بیش از 400 میلیون کاربر رسیده است. آمار جدید نشان می‌دهد که اسنپ‌چت در سه ماهه گذشته، 9 میلیون کاربر جدید جذب کرده و در حال حاضر این پلتفرم ۴۰۶ میلیون کاربر فعال روزانه دارد. آمار ذکر شده نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است.

 اسنپ‌چت

سال گذشته اسنپ به دلیل کاهش درآمد تبلیغاتی، مجبور به اخراج ۲۰ درصد از کارکنان خود شد. اما به‌نظر می‌رسد کاهش نیروی کار و افزودن قابلیت‌های جدید به این اپلیکیشن، شرکت را به سمت شروعی موفقیت‌آمیز سوق داده است. طبق گزارش وب‌سایت خبری CNBC، درآمد سه ماهه اسنپ به 1.19 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش یافته و در این زمینه نسبت به انتظار تحلیلگران وال استریت، عملکرد بهتری از خود نشان داده است.

اسنپ در بیانیه‌ رسمی ضمن اشاره به سرویس اشتراک پولی اسنپ‌چت‌پلاس، اعلام کرد این برنامه در افزایش درآمد غیرتبلیغاتی این کمپانی تاثیر زیادی دارد. طی یک ماه اخیر، اسنپ‌چت‌پلاس تنها با ۴ دلار، قابلیت‌های ویژه و آزمایشی زیادی را به کاربران ارائه داد. در نتیجه با ارائه این خدمات توانست به ۵ میلیون کاربر فعال برسد.

مولد هوش مصنوعی MyAI نیز بعد از عرضه توانست به بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر برسد که در مجموع 20 میلیارد پیام را با چت ربات مجهز به OpenAI رد و بدل کرده‌اند. براساس گفته‌های شرکت اسنپ، این برنامه یکی از پرکاربردترین ربات‌های چت هوش مصنوعی است که در دسترس کاربران قرار دارد.

باید دید اسنپ‌چت با ارائه قابلیت‌های بیشتر می‌تواند به همین روند صعودی ادامه دهد یا خیر؟

خبر مرتبط: هوش مصنوعی اسنپ‌‌چت حریم خصوصی کودکان را به‌خطر می‌اندازد