شرکت کوالکام از تراشه‌های اسنپدراگون S7 و S7 پرو برای هندزفری بی‌سیم رونمایی کرد که نسخه پرو با قابلیت اتصال به وای‌فای، دامنه دستگاه را چندین برابر افزایش می‌دهد.

در مراسم کوالکام، این شرکت از پردازنده‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و اسنپدراگون X Elite و فناوری اسنپدراگون Seamless رونمایی کرد، اما فقط به آنها اکتفا نکرد و درکنار آن از ۲ تراشه اسنپدراگون S7 و S7 پرو نسل ۱ برای هندزفری بی‌سیم و اسپییکر نیز پرده برداشت. این ۲ تراشه از بلوتوث ۵.۴ بهره می‌برند، اما نسخه پرو علاوه‌بر آن از وای‌فای با قدرت پایین (تا ۲۹ Mbps) هم پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی از وای‌فای باعث می‌شود دامنه ارتباطی دستگاه‌هایی که در آن تعبیه شده افزایش یابد. همچنین تغییر اتصال بین بلوتوث و وای‌فای بدون قطعی انجام می‌شود. درباره دامنه این تراشه، شرکت کوالکام در رویداد خود اعلام کرد که با این دستگاه می‌توانید اطراف خانه یا ساختمان حرکت کنید، اما خبری از قطعی نخواهد بود، درحالی که بلوتوث این فواصل را پشتیبانی نمی‌کند.

Qualcomm's Snapdragon S7 Pro Gen 1

تراشه‌های اسنپدراگون S7 و S7 پرو ۶ برابر قدرت پردازش و ۱۰۰ برابر قدرت هوش مصنوعی بیشتری نسبت به بهترین تراشه‌های هندزفری فعلی مانند اسنپدراگون S5 نسل ۲ دارد. کوالکام اعلام کرد با بهره‌مندی از قدرت بالای هوش مصنوعی به لطف موتور میکرو NPU هوش مصنوعی (Micro NPU AI) تراشه‌ها نیاز‌های روزانه کاربر را درک می‌کند و عملکردی متناسب با آن ارائه می‌کند. این تراشه‌ها از قابلیت انتقال خودکار بین حالت‌های ANC (نویز کنسلینگ یا حذف نویز) براساس محیط بهره می‌برند، البته پیش از این هم این قابلیت معرفی شده بود، بنابراین احتمالا این قابلیت بهبود یافته است. همچنین از نسل ۴ ANC بهره می‌برد و نسبت به نسل قبلی دقیق‌تر عمل می‌کند.

۲ تراشه از چندین هسته پردازش سنسور دیجیتالی (DSP) و حافظه رم ۴ برابری نسبت به S5 نسل ۲ بهره می‌برد. تراشه S7 پرو از قابلیت پخش موزیک بدون افت کیفیت چندکاناله ۱۹۲ کیلوهرتزی و قابلیت صدای سه‌بعدی چندکاناله برای بازی ویدیویی پشتیبانی می‌کند.

اخبار مرتبط: