براساس گزارش‌ها، نسخه‌های آیفون ۱۵ با مشکل خاموش شدن ناگهانی روبرو شده‌اند، مشکلی که در به‌روزرسانی iOS 17.1 برطرف نخواهد شد.

سال‌های گذشته با معرفی و عرضه سری جدید آیفون، معمولا پرچمدار اپل با مشکلاتی همراه بود. این موضوعات باعث شد تا هشتگ‌‌هایی مانند antennagate# و bendgate# ساخته شود. سری آیفون ۱۵ هم از این قضایا مستثنی نبود. فریم تیتانیومی بسیار نازک و مقاومت دستگاه پایین آمده بود، دستگاه داغ می‌شد، مشکلات اتصال وای‌فای و ارسال اطلاعات هم از دیگر مشکلات این دستگاه بودند که هر کدام هشتگی متناسب با خود داشتند. هشتگ randomnighttimeshutdowngate# در شبکه‌های مجازی منتشر شده که به مشکل خاموش شدن ناگهانی نسخه‌های آیفون ۱۵ اشاره دارد. این مسئله بیشتر شب‌ها رخ داده و یک مشکل نرم‌افزاری به‌شمار می‌رود.

اکنون شرکت اپل یادداشت مربوط به به‌روزرسانی iOS 17.1 را منتشر کرده، اما در آن به بر‌طرف کردن باگ‌های خاموش شدن آیفون ۱۵ و ارتباط شبکه Wi-Fi اشاره‌ای نشده است. شاید در ابتدا این مسئله چندان مهم جلوه نکند، اما خاموش شدن ناگهانی آیفون در نیمه‌شب می‌تواند زندگی روزمره کاربران را مختل کند.

خاموش شدن آیفون ۱۵

خاموش شدن آیفون بدون اطلاع کاربر باعث می‌شود زنگ هشدار صبحگاهی پخش نشود و کاربر نتواند به‌موقع از خواب بیدار شود. این مسئله می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در زمینه کاری افراد شود. علاوه‌بر آن تماس و بقیه اعلان‌ها هم که فقط هنگام روشن بودن گوشی پشتیبانی می‌شدند غیرفعال شده و کاربر هنگام خواب کاملا بی‌اطلاع می‌ماند. از این بدتر گاهی اوقات پس از خاموش شدن، دستگاه ریبوت می‌شود. در این حالت باوجود روشن شدن دوباره گوشی، زنگ هشدار غیرفعال شده و کاربر بدون اطلاع از این اتفاق، خواب می‌ماند.

اگر از زنگ هشدار آیفون ۱۵ برای بیدار شدن از خواب استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود تا زمان رفع این باگ از یک ساعت زنگ‌دار یا گوشی دیگر بهره ببرید. برای اطمینان از خاموش نشدن گوشی می‌توانید به اپلیکیشن ساعت مراجعه کرده یا در اپلیکیشن تنظیمات به بخش باتری مراجعه کنید و با مشاهده گراف باتری در ۲۴ ساعت گذشته، درصورتی‌که مانند تصویر اطلاعات یک یا چند ساعت ثبت نشده، گوشی شما خاموش شده است.

با وجود اینکه در به‌روزرسانی iOS 17.1 خبری از رفع باگ‌های مذکور نیست، اپل در به‌روزرسانی‌های آینده حتما مشکلات نسخه‌های سری آیفون ۱۵ را برطرف خواهد کرد.

اخبار مرتبط: