لیست گیک‌بنچ امروز تراشه اگزینوس ۱۴۸۰ را اضافه کرد که تراشه میان‌رده بعدی سامسونگ را نشان می‌دهد.

همیشه تراشه‌ها قبل از شروع استفاده در دنیای واقعی، وارد بنچمارک‌ها می‌شوند تا عملکرد آن‌ها نسبت به رقبای خود سنچیده شود. حالا یک تراشه جدید از شرکت سامسونگ وارد گیک‌بنچ شده که پردازنده میان‌رده بعدی این شرکت را نشان می‌دهد. طبق آخرین شایعات، این تراشه قرار است در دستگاه‌هایی مثل گلکسی A55 استفاده شود که گران‌ترین مدل میان‌رده این شرکت به شمار می‌رود.

این تراشه در حقیقت جایگزین مستقیم اگزینوس ۱۳۸۰ است که در نسل فعلی دستگاه‌های سری A استفاده شده است. هردو تراشه از آرایش ۸ هسته‌ای استفاده می‌کنند که فرکانس قوی‌ترین هسته آن در نسل جدید به 2.75 گیگاهرتز می‌رسد. البته تفاوت این عدد با نسل قبلی چندان زیاد نیست اما برخی از افشاگران اعلام کردند که این تراشه بیشتر روی کاهش مصرف انرژی و کاهش دمای تولید شده توسط پردازنده تمرکز دارد.

تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ معرفی شد

نکته مهم در مورد تراشه اگزینوس ۱۴۸۰، پشتیبانی آن از گرافیک AMD است. در گذشته شایعه شده بود که به زودی یکی از تراشه‌های میان‌رده سامسونگ قرار است به گرافیک دستگاه‌های پرچمدار مجهز شود و حالا مشخص شده که این اتفاق زودتر از زمان پیش‌بینی شده اتفاق افتاده است.

در این تراشه از چیپ گرافیکی Xclipse 530 استفاده شده که بر‌پایه گرافیک RDNA 2 برنامه ریزی شده است. گرافیک این تراشه را می‌توان در حد تراشه اگزینوس 2200 دانست که در سری گلکسی اس ۲۲ به کار رفته بود. این تراشه موفق شد در بنچمارک گیک‌بنچ به امتیاز 882 در بخش تک‌ هسته‌ای و امتیاز 2808 در بخش چند هسته‌ای دست پیدا کند.

مدل به کار رفته در این تست از 8 گیگابایت رم برخوردار است که تفاوت خاصی با نسل قبلی خود ندارد. احتمالا این تراشه در ابتدا با گلکسی A55 وارد بازار خواهد شد اما امکان دارد که شاهد حضور آن در دستگاه‌های دیگری هم باشیم.

مطالب مرتبط: سری AMD Ryzen 7000 با ۹۶ هسته پردازشی معرفی شد؛ سریع‌ترین تراشه ورک استیشن