مدیرعامل مایکروسافت پس از انتقادات فراوان، دلیل اضافه نشدن بازی‌های اکتیویژن گیم پس تا قبل از سال 2024 را به صورت رسمی اعلام کرد.

البته خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت چندان هم آسان نبود و پروسه آن در حقیقت از سال 2022 شروع شده بود. این کار با موانع بسیار زیادی مواجه شد و حتی برخی از افراد آن را به یک فیلم سینمایی تشبیه می‌کنند. پس از موفقیت آمیز بودن خریداری اکتیویژن بلیزارد، فیل اسپنسر اعلام کرد که پس از قطعی شدن قرارداد، مایکروسافت قرار است بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را به گیم پس اضافه کند.

گیم پس سرویس بازی مایکروسافت است که به کمک آن شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای اندک، به بازی‌های زیادی دسترسی داشته باشید. این اعلام کاربران گیم پس را خوشحال کرد اما حالا مشخص شده که این اتفاق به زودی نخواهد افتاد. حتی فیل اسپنسر هم به صورت رسمی اعلام کرد که انجام این کار می‌تواند ماه‌ها طول بکشد.

در پادکست رسمی ایکس باکس، مدیر‌عامل بخش بازی مایکروسافت اعلام کرد که این تاخیر به دلیل مشخص نبودن قرارداد اکتیویژن تا لحظه آخر رخ داده و نمی‌توان برای آن کاری کرد. به دلیل این اتفاقات، پروژه همگام‌سازی حالا شروع شده و پیشرفت خاصی در آن دیده نمی‌شود. در زمان خریداری استودیو Bethesda شاهد این اتفاق نبودیم زیرا خطر خاصی این قرارداد را تهدید نمی‌کرد.

البته باید گفت که کار‌هایی در این زمینه انجام شده و مایکروسافت در تلاش است تا این بازی‌ها را به سرعت اضافه کند اما این کار ممکن است بیش از حد عادی طول بکشد. برخی از کاربران تصور کردند که این موضوع یک شوخی است و مایکروسافت قصد دارد با عرضه زود‌هنگام بازی‌ها، کاربران را متعجب کند اما اینطور نیست.

مدیرعامل در ادامه گفت که او هم علاقه داشت که این موضوع یک شوخی باشد اما صحبت‌های او کاملا صادقانه است. در پایان هم اعلام شد که او قصد دارد در هفته‌های آینده به مناطق جدیدی سفر کند تا بتواند با مدیران جدید ملاقات کند و مسائل جدید را با آن‌ها به اشتراک بگذارد.

مطالب مرتبط: دردسر جدید غول کوپرتینو: آپدیت watchOS 10 باعث پرش صفحه اپل واچ اولترا ۲ و اپل واچ سری ۹