یک گزارش جدید نشان می‌دهد فروش تبلت‌های اپل آیپد در سال ۲۰۲۳ بیشتر از ۲۳ درصد کاهش یافته و تنها ۷.۲ میلیارد دلار برای این کمپانی آمریکایی درآمدزایی کرده است.

آخرین اخبار از حوزه فناوری نشان می‌دهد فروش تبلت‌های آیپد از شروع سال ۲۰۲۳ میلادی میل کاهشی داشته و به‌طور مداوم درحال افت است. گزارش یک تحلیلگر از بازار مالی و سرمایه‌گذاری می‌گوید تجارت تمام نسل‌های آیپد کمپانی اپل در وضعیتی خطرناک قرار دارد و تقریبا برای یک سال بدون هیچ‌گونه رشدی، کاهشی معادل ۲۳ درصد را درمقایسه‌با سال گذشته تجربه می‌کند؛ در ادامه به جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

وب‌سایت خبری MacRumors، به‌نقل از تحلیلگر برجسته بازار مالی و سرمایه‌‌گذاری، اریک وودرینگ، فروش آیپد در سال ۲۰۲۳ تنها درآمدی معادل ۹.۴ میلیارد دلار داشته که نسبت‌به سال ۲۰۲۲ با کاهش ۲۳ درصدی مواجه است. باوجوداین، شایعات نشان می‌دهد غول کوپرتینو قصد دارد امروز از آیپد نسل یازدهم با صفحه‌نمایش ۱۰.۹ اینچی و مشخصات سخت‌افزاری بهبودیافته رونمایی کرد تا بتواند سطح فروش آیپدها را در دوماهه منتهی به سال ۲۰۲۳ افزایش دهد.

علاوه‌براین، منابع خبری در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و ردیت تاکید می‌کنند آیپد مینی نسل ۷ با تراشه A17 Pro و آیپد ایر نسل ۶ با تراشه سیلیکونی M2 معرفی خواهند شد؛ باید ذکر کنیم این سه آیپد نام‌برده جزو تبلت‌های اقتصادی اپل محسوب می‌شود، اما اپل می‌خواهد با بهبود برخی مشخصات فنی و تغییری جزئی در زبان طراحی میزان فروش را برای رونق و سودآوری بهبود بخشد. بااین‌حال، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که معرفی آیپد‌های جدید کمی به رونق بازار این دستگاه‌ها نمی‌کند.

ویژگی های آیپد پرو 2023

وودرینگ درباره معرفی مدل‌های جدید آیپد اظهارنظری نمی‌کند و جزئیاتی را مبنی‌بر افزایش فروش این تبلت‌ها به‌دلیل ظهور آیپد‌های بهبودیافته در سال ۲۰۲۴ منتشر نکرد. اما ازسوی‌دیگر، تحلیلگر سرشناس چینی، مینگ-چی کو می‌‌گوید عرضه و تقاضای تبلت‌های آیپد در سال ۲۰۲۴ با کاهش بیشتری مواجه می‌شود، چراکه هیچ‌گونه بهبود عملکرد مورد انتظاری از آیپد‌های جدید دیده نمی‌شود و کاربران دلیلی برای خرید آن‌ها نمی‌بینند.

گزارش‌ها و تحلیل‌های اقتصادی نشان می‌دهد وضعیت از دست کمپانی اپل به‌طور کاملا خارج است، زیرا در دوره تورم اقتصادی جهانی، مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند به‌جای خرید گوشی‌ها و آیپدهای گران قیمت مانند آیفون و آیپد، هزینه‌های ضروری برای زندگی را در اولویت قرار دهند. همچنین، بازار گوشی‌های هوشمند نیز درجهان سیر نزولی را طی می‌کند، اما شاید در آینده‌ای نه‌چندان دور احتمالا به‌دلیل پشتیبانی پس‌از فروش و سیروس‌ها دوباره بتواند ضررهای مالی را جبران کند.

اخبار مرتبط: