خبر بازنشستگی MIUI مدتی قبل منتشر و امروز اعلام شد که HyperOS شیائومی قرار است جایگزین آن باشد.

هفته گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شیائومی قصد دارد سیستم عامل جدیدی با نام MIOS به عنوان جایگزین MIUI معرفی کند. اما امروز مشخص شد که نام سیستم‌عامل نهایی با اسم اعلام شده فرق دارد. شیائومی به‌صورت رسمی اعلام کرد که این رابط کاربری به‌صورت جهانی معرفی می‌شود و اولین استفاده از آن، در سری شیائومی 14 انجام خواهد شد.

هدف شیائومی از تغییر رابط کاربری خود، ایجاد ارتباط بیشتر بین محصولات مختلف بوده تا بتواند کاربر را به خرید دیگر محصولات این شرکت ترغیب کند. یعنی سیستم عامل HyperOS از تلفن‌های همراه فراتر می‌رود و قرار است در لپ‌تاپ‌ها و دیگر دستگاه‌های این شرکت هم استفاده شود.

بازنشستگی MIUI

شیائومی اعلام کرده که عرضه این رابط برای بیش از 200 نوع دستگاه انجام خواهد شد که شامل خودرو‌ها، لوازم خانگی هوشمند و… می‌شود. با وجود عرضه این سیستم عامل با سری شیائومی ۱۴، اعلام شده که آپدیت آن برای دستگاه‌های پشتیبان هم عرضه می‌شود. باید گفت که سیستم‌عامل MIUI دیگر از نسخه ۱۴ فراتر نخواهد رفت و تنها دستگاه‌های قدیمی‌تر از آن بهره خواهند برد.

با وجود ارائه این توضیحات، جزئیاتی در مورد ظاهر و ویژگی‌های HyperOS شیائومی اعلام نشد و مشخص نیست که این رابط چه ظاهری خواهد داشت. البته در میان موضوع اعلام شده مشخص شد که این نسخه حتی قرار است بیش از گذشته با سخت‌افزار دستگاه هماهنگ شود.

این کار در می یو‌آی ۱۴ به اوج خود رسید که باعث بهبود عملکرد دستگاه و کاهش مشکلات و باگ‌های آن شد. مدیر‌عامل شیائومی در ویبو اعلام کرد که توسعه این رابط در حقیقت از سال 2014 شروع شده و تا سال 2023 ادامه داشته که اهمیت این رابط خاص برای شیائومی را نشان می‌دهد.

نظر شما در مورد HyperOS شیائومی چیست؟ آیا این رابط می‌تواند با OneUI سامسونگ رقابت کند؟

مطالب مرتبط: تصاویر شیائومی ۱۴ پرو منتشر شد؛ آیفون با رابط MIOS 15